Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE044 | ||||
Ders İsmi: | Cinsel Sağlık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin cinsellikle ilgili değer, tutum ve sorumluluklarının farkına varması ve bu yolla olumlu bir cinsel görüş geliştirmesi, kendisinin ve toplumdaki bireylerin cinsel sağlığını koruyup geliştirmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Cinsellikle İlgili Temel Kavramlar, Cinsel Sağlığı Etkileyen Faktörler, Cinselliğin Anlamı, Cinsellik ve Toplumsal Değerler, Cinsellikte Sorumluluklar, Cinsellikte Toplumsal Sorunlar Kadın ve Erkek Üreme Sistemi Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Sorunlar Gebeliğin Oluşumu Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsiyet Rolleri Doğurganlığın Düzenlenmesi Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar Cinsel Haklar ve Yasal Boyutu Cinsel Eğitim Cinsel Yönelim Cinsel İstismar ve Cinsel Şiddet |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Cinsellik kavramını tanımlayabilir 2) Cinselliğe ilişkin toplumsal sorunları açıklayabilir 3) Cinselliği etkileyen toplumsal değer yargılarını tartışabilir 4) Cinselliğe ilişkin kendi norm ve değerlerini ifade edebilir. 5) Cinsellikle ilgili konularda kendini rahat olarak ifade edebilir. 6) Yaşam evrelerine göre cinselliği tanımlayabilir 7) Kadın ve erkek üreme sistemini tanımlayabilir. 8) Cinsel eylem fizyolojisini ve anormallikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cinsellikle İlgili Temel Kavramlar;Cinsel Sağlığı Etkileyen Faktörler;;Cinselliğin Anlamı;Cinsellik ve Toplumsal Değerler; Cinsellikte Sorumluluklar; Cinsellikte Toplumsal Sorunlar | |
2) | Yaşam Evrelerine Göre Cinsellik; Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsiyet Rolleri, Sevgi, Arkadaşlık; Flört, Evlilik, Ebeveynlik | |
3) | Kadın ve Erkek Üreme Sistemi | |
4) | Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Sorunlar | |
5) | Gebeliğin Oluşumu | |
6) | Doğurganlığın Düzenlenmesi | |
7) | Ara sınav | |
8) | Cinsel Yolla Bulaşan İnfeksiyonlar | |
9) | Cinsel Haklar ve Yasal Boyutu | |
10) | Sağlık, Cinsellik ve Cinsel Eğitim | |
11) | Cinselliğe Yönelik Norm Dışı Davranışlar | |
11) | Cinselliğe Yönelik Norm Dışı Davranışlar | |
11) | Cinselliğe Yönelik Norm Dışı Davranışlar | |
12) | Cinsel İstismar ve Cinsel Şiddet | |
13) | Dersin Değerlendirilmesi | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Özgüven, İ. E. (2012). Cinsellik ve Cinsel Yaşam (2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,Özkazanç, A. (2013). Cinsellik, şiddet ve hukuk: feminist yazılar. Ankara: Dipnot Yayınları,Rasmussen, M.L. (2012). Sex education. (Elektronik sürüm).,Semerci, Z. B. (2014). Çocuklarımızla cinsellik hakkında nasıl konuşalım?: Bebeklikten gençliğe cinsellik (5.Basım). İstanbul: Alfa Yayınları.,Sexuality and Disability Dergisi, Erişim Adresi: http://www.springer.com/psychology/community+ psychology/journal/11195.,Yenshu, E. (2012). Gender relations in Cameroon. (Elektronik sürüm) ,Delamont, S. (2012). Sex roles and the school. (Elektronik sürüm). Abingdon, Oxon;New York. N.Y. : Routledge.,Karınca, E. (2010). Sorularla kadına yönelik aile içi şiddet. Ankara: Hiperlink. (Elektronik sürüm).,. Munro, A. Hakmen, R. (2014). Nefret, arkadaşlık, flört, aşk, evlilik: öykü (6. Basım). İstanbul: Can Yayın Evi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 104 |