Dersin Amacı: |
Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi; Çocukluk döneminde müzik gelişimi, eğitimde kullanılan müzik teknikleri, Ses Dinleme ve ayırt etme, Şarkı söyleme, Yaratıcı hareket ve dans, Ritim, Müzikli öyküler, Eğitimcini rolü ve önemi, Ortam ve çalgılar, Müziğin diğer gelişim alanları ile ilişkisi, Müzikle ilgili yaklaşımlar, Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) ile müzik çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, Çocukluk döneminde müzik gelişimi, Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müzikle ilgili yaklaşımlar, Müziğin tedavi edici rolü,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) için gelişimi desteklemede kullanılabilecek müzik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı |
|
2) |
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi |
|
3) |
Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi - Çocukluk döneminde müzik gelişimi |
|
4) |
Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri |
|
5) |
Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri |
|
6) |
Nefes Açma Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri |
|
7) |
Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Teknikler ve Öğrenci Sunumları |
|
10) |
Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi |
|
11) |
Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar |
|
12) |
Özel Gereksinimliler ve Müzik Terapi |
|
13) |
Uygulama Örnekleri |
|
14) |
Proje Sunumları |
|
15) |
Proje Sunumları |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Artan, İsmihan. (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul.
Eliason, C. Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A.
McDonald, T. Dorothy Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
Diğer Kaynaklar: |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
2 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
2 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
1 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
1 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
1 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
2 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
2 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
2 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
1 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
1 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
1 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
1 |