Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilere, çocuğun yaşamında karşılaşabileceği ölüm, akut, kronik veya ölümcül hastalıklar, boşanma, göç, kardeşinin olması, deprem vb. doğal afetler gibi ani yaşam olayları karşısında gelişimsel olarak nasıl etkileneceği ve başa çıkma yöntemleri ile aile-çocuk ve çevre bağlamında bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Boşanma, göç, ölüm, akut, kronik veya ölümcül hastalıklar, doğal afetler, kardeşin olması gibi çocuğun yaşamını etkileyen ani yaşam olayları hakkında bilgi vermek,
Çocuğa ve aileye çocuk gelişimci gözüyle bu olaylar karşısında görülebilecek olası durumlar ve yapılması gerekenler hakkında bilgi vermek. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ani yaşam olayı kavramı nedir? |
|
2) |
Ani yaşam olayı türleri |
|
3) |
Ani yaşam olaylarında aile ve çocuk |
|
4) |
Ani yaşam olaylarında toplum ve çocuk |
|
5) |
Boşanma olayının çocuk-aile ve çevre açısından değerlendirilmesi |
|
6) |
Aile üyelerinden herhangi biri veya çocuğu kendisinde görülebilecek akut, kronik veya ölümcül hastalık durumunun çocuk açısından değerlendirilmesi |
|
7) |
Akut, kronik veya ölümcül hastalık durumunun çocuk - aile ve toplum açısından değerlendirilmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ölüm kavramı ve ailede yaşanan ölüm olayının çocuk-aile ve çevre açısından değerlendirilmesi |
|
10) |
Aileye katılacak yeni bir kardeşin diğer çocuk açısından değerlendirilmesi |
|
11) |
Aile katılacak yeni bir kardeşin özel gereksinimli olması veya aile üyelerinde ortaya çıkabilecek özel gereksinim durumunun çocuk açısından değerlendirilmesi |
|
12) |
Deprem gibi doğal afet durumlarının çocuk-aile ve çevre açısından değerlendirilmesi |
|
13) |
Göç olayının çocuk-aile ve çevre açısından değerlendirilmesi |
|
14) |
Sunum |
|
15) |
Final sınavı hazırlık |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Çağdaş, A., Seçer, Şahin, Z. (2011). Anne Baba Eğitimi, Eğiten Kitap, Ankara.
Ekşi, A. (Ed.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Diğer Kaynaklar: |
Güler, T. (Ed.) (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Tanhan, F., Arı İnci, F. (2009). Ölüm Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
3 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
2 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |