Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş ve Oryantasyon: • Dersin amaçları • Dersin gereksinimleri ve beklentiler • Öğrencilerin dersten beklentilerini paylaşması • Ders Değerlendirme Yöntem ve Araçları • Dil bilgisi ve Kelime yetkinliğini belirleme aktiviteleri • Yazma becerisi belirleme aktivitesi: Paragraf yazma: “Çocuk Gelişimini ile ilgili alanlardan 3 tanesini belirtiniz, tanımlayınız ve kısaca açıklayınız.” |
|
2) |
Kelime Çalışması: • Temel Kavram ve Terimler • Kelime ile baş etme: Kelime bilmek ne demektir? • Kelime öğrenme ve pekiştirme için bazı Teknik ve stratejiler Yazma: • Çocuk Gelişiminde temel kavramları tanımlama |
|
3) |
Vaka Analiz 1: Vaka Analizi Adımları: Örnek Vaka Analizi • Vakayı analiz etme • Problemi belirleme ve tanımlama • Problemin kaynağını belirleme ve tanımlama • Çözüm önerileri sunma Ödev: 5. Hafta yapılacak Vaka Analizi pratiği için Çevrimiçi ön hazırlık aktivitesi (Yüz yüze ders öncesi yapılacaktır) |
|
4) |
Konuşma: Kişisel fikirleri sunma • Pratik: “Neden çocuklar yetişkinlerden daha yaratıcıdır?” Kelime Çalışması: Kişisel fikirleri sunmada kullanılabilecek ifadeler Dil Yapısı Çalışması: ‘Gerçek’ bilgiyi ‘Fikir’ ifadelerinden ayır etmek • Çocuk Gelişimi ile ilgili ‘Gerçek’ bilgiler ve Çocuk Gelişimi ile ilgili ‘Kişisel Fikir’ ifadeleri |
|
5) |
Vaka Analizi 2: Vaka Analizi Pratiği • Vakayı analiz etme • Problemi belirleme ve tanımlama • Problemin kaynağını belirleme ve tanımlama • Çözüm önerileri sunma DEĞERLENDİRME: Quiz (Ders saatinde yapılacaktır) |
|
6) |
Dinleme Ödevi: • Çevrimiçi Video Görevi: “Çocuk gelişiminde en önemli etken nedir? (What is the most important influence on child development?)” (Yüz yüze ders öncesi Çevrimiçi görev) Konuşma: Çocuk Gelişimini etkileyen faktörler |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Kelime Çalışması: • Çocuk Gelişimi aşamaları • Çocuk Gelişiminde ihtiyaçlar Okuma & Konuşma: • Pratik: “Çocuk Gelişiminde Genetik mi Çevre mi?” |
|
9) |
Konuşma: • Çocuklarla ve ailelerle mülakat: Etkin mülakat Teknik ve stratejileri DEĞERLENDİRME: Vaka Analizi Raporu Yazma (Ders saatinde yapılacaktır) |
|
10) |
Yazma: Kişisel fikir yazısı • Kişisel fikir yazı organizasyonu (Sebep & Sonuç, Karşılaştırma) Kelime Çalışması: • Sebep & Sonuç kelimeleri Konuşma: • Pratik: “Çocukların altını ıslatmasının sebep ve sonuçları nelerdir?” |
|
11) |
Kelime Çalışması: • Karşılaştırma (Benzerlik ve Farklılık) kelimeleri Konuşma: • Pratik: “Okul öncesi dönemdeki çocuklarla okul dönemi çocukların sosyal gelişimleri arasındaki farklılıklar nelerdir?” |
|
12) |
Okuma & Kelime Çalışması: SEL – Çocuk Gelişiminde Sosyal ve Duygusal Öğrenme (Social Emotional Learning) • SEL Bileşenleri • SEL Anahtar kavramlar • Çocuk Gelişimini destekleyecek SEL uygulamaları |
|
13) |
Konuşma: Çocuk Gelişimi alanında ‘Tartışmalı Konular’ Forum Ödevi: Çevrimiçi Ön-görev – ‘Çocukların karşılaştığı temel toplumsal problemler nelerdir?’ (Yüz yüze ders öncesi yapılacaktır) Sınıf içi Tartışma: • Çocuk İşçiliği • Çocuk İstismarı • Çocuklarda Bağımlılık • Çocuk ve Beslenme (Toplumsal bir sorun olarak) • Aile Eğitimi ve Okul Eğitimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
2 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
3 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |