Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE036
Ders İsmi: Çocuk Gelişimi İçin Mesleki İngilizce I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Çocuk Gelişimindeki İngilizce alan bilgisini ve dil becerilerini geliştirmeyi ve doğru ve uygun bir şekilde kullanmak isteyen öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri için tasarlanmış bu ders temel olarak Çocuk Gelişimi ve bu alandaki konularda yazılı ve sözlü dil becerilerinin öğretimini ve bu becerilerini gelişimini destekleyecek etkinlikleri içerir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin hem akademik hem de mesleki ortamda ihtiyaç duyacakları alan kavram ve terminolojisini öğrenmesine ve geliştirmesine destek olacak şekilde tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavram ve terimleri tanımlayabilir
2) (Yazılı ve sözlü dilde) Çocuk Gelişimi ile ilgili alanlarda farklı konularda kişisel fikirlerini ifade edebilir,
3) Çocuk Gelişimi bağlamındaki vakaları analiz edebilir, değerlendirebilir ve kısa rapor yazabilir
4) Çocuk Gelişimi ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerilerinde bulunabilir
5) Alanla ilgili yazılı metinlerde uygun teknik ve stratejileri kullanarak metni analiz ederek doğru bilgiye ulaşabilir (Ör. Ana fikri bulma, genel ve ayrıntı bilgiye ulaşma, gerçek bilgi ve fikir ifadelerini ayırt etme, vb.),
6) Özellikle yazılı dilde alandaki dili etkin ve uygun bir şekilde kullanabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Oryantasyon: • Dersin amaçları • Dersin gereksinimleri ve beklentiler • Öğrencilerin dersten beklentilerini paylaşması • Ders Değerlendirme Yöntem ve Araçları • Dil bilgisi ve Kelime yetkinliğini belirleme aktiviteleri • Yazma becerisi belirleme aktivitesi: Paragraf yazma: “Çocuk Gelişimini ile ilgili alanlardan 3 tanesini belirtiniz, tanımlayınız ve kısaca açıklayınız.”
2) Kelime Çalışması: • Temel Kavram ve Terimler • Kelime ile baş etme: Kelime bilmek ne demektir? • Kelime öğrenme ve pekiştirme için bazı Teknik ve stratejiler Yazma: • Çocuk Gelişiminde temel kavramları tanımlama
3) Vaka Analiz 1: Vaka Analizi Adımları: Örnek Vaka Analizi • Vakayı analiz etme • Problemi belirleme ve tanımlama • Problemin kaynağını belirleme ve tanımlama • Çözüm önerileri sunma Ödev: 5. Hafta yapılacak Vaka Analizi pratiği için Çevrimiçi ön hazırlık aktivitesi (Yüz yüze ders öncesi yapılacaktır)
4) Konuşma: Kişisel fikirleri sunma • Pratik: “Neden çocuklar yetişkinlerden daha yaratıcıdır?” Kelime Çalışması: Kişisel fikirleri sunmada kullanılabilecek ifadeler Dil Yapısı Çalışması: ‘Gerçek’ bilgiyi ‘Fikir’ ifadelerinden ayır etmek • Çocuk Gelişimi ile ilgili ‘Gerçek’ bilgiler ve Çocuk Gelişimi ile ilgili ‘Kişisel Fikir’ ifadeleri
5) Vaka Analizi 2: Vaka Analizi Pratiği • Vakayı analiz etme • Problemi belirleme ve tanımlama • Problemin kaynağını belirleme ve tanımlama • Çözüm önerileri sunma DEĞERLENDİRME: Quiz (Ders saatinde yapılacaktır)
6) Dinleme Ödevi: • Çevrimiçi Video Görevi: “Çocuk gelişiminde en önemli etken nedir? (What is the most important influence on child development?)” (Yüz yüze ders öncesi Çevrimiçi görev) Konuşma: Çocuk Gelişimini etkileyen faktörler
7) Ara sınav
8) Kelime Çalışması: • Çocuk Gelişimi aşamaları • Çocuk Gelişiminde ihtiyaçlar Okuma & Konuşma: • Pratik: “Çocuk Gelişiminde Genetik mi Çevre mi?”
9) Konuşma: • Çocuklarla ve ailelerle mülakat: Etkin mülakat Teknik ve stratejileri DEĞERLENDİRME: Vaka Analizi Raporu Yazma (Ders saatinde yapılacaktır)
10) Yazma: Kişisel fikir yazısı • Kişisel fikir yazı organizasyonu (Sebep & Sonuç, Karşılaştırma) Kelime Çalışması: • Sebep & Sonuç kelimeleri Konuşma: • Pratik: “Çocukların altını ıslatmasının sebep ve sonuçları nelerdir?”
11) Kelime Çalışması: • Karşılaştırma (Benzerlik ve Farklılık) kelimeleri Konuşma: • Pratik: “Okul öncesi dönemdeki çocuklarla okul dönemi çocukların sosyal gelişimleri arasındaki farklılıklar nelerdir?”
12) Okuma & Kelime Çalışması: SEL – Çocuk Gelişiminde Sosyal ve Duygusal Öğrenme (Social Emotional Learning) • SEL Bileşenleri • SEL Anahtar kavramlar • Çocuk Gelişimini destekleyecek SEL uygulamaları
13) Konuşma: Çocuk Gelişimi alanında ‘Tartışmalı Konular’ Forum Ödevi: Çevrimiçi Ön-görev – ‘Çocukların karşılaştığı temel toplumsal problemler nelerdir?’ (Yüz yüze ders öncesi yapılacaktır) Sınıf içi Tartışma: • Çocuk İşçiliği • Çocuk İstismarı • Çocuklarda Bağımlılık • Çocuk ve Beslenme (Toplumsal bir sorun olarak) • Aile Eğitimi ve Okul Eğitimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 3
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 3
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 3
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 3
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 3
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 3
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 3
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 3
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 3
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 3
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 14 42
Final 13 26
Toplam İş Yükü 110