Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE317
Ders İsmi: Sosyal Dezavantajlı Çocuklarla Alan Uygulaması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üy.Didem Elitez
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sosyal dezavantaj kavramını, önemini kavrama ve sosyal olarak dezavantajı bulunan çocukların güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamayı ve uygulama becerisi kazandırmayı kapsar.
Dersin İçeriği: Sosyal dezavantaj kavramı, sosyal olarak dezavantaja sahip çocuklar, sosyal dezavantajlı çocuklar ile ilgili sorun ve ihtiyaçların belirlenmesi, gelişimsel değerlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal olarak dezavantajlı çocuklara yönelik uygulamaların önemini açıklar.
2) Sosyal olarak dezavantajı bulunan çocukları kabul edici ve destekleyici okul çevresi yaratmak için proje geliştirir.
3) Geliştirdiği projeyi aşamalar halinde uygular.
4) Proje kapsamında uyguladığı etkinlikleri değerlendirir.
5) Proje sürecini raporlandırır.
6) Proje ile ilgili sunum hazırlar ve etkili bir şekilde sunar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal dezavantaj kavramını tanımlama ve sosyal olarak dezavantaja sahip çocuklar ile ilgili farkındalık geliştirme .
2) Uygulamanın temel felsefesi ve içerikleri, Uygulamanın işleyişi, haftalık plan, raporlandırma, izlenmesi gereken prosedürler ile ilgili bilgilendirme ..
3) Sosyal dezavantajlı çocuklar ile sorun ve ihtiyaçların belirlenmesi, Proje öneri formu üzerinde çalışma Sorun ve ihtiyaçlara yönelik kaynak araştırması ve Proje öneri formu üzerinde çalışma ve haftalık etkinlik planlarını hazırlama .
4) Sosyal dezavantajlı çocuklar ile sorun ve ihtiyaçların belirlenmesi, Proje öneri formu üzerinde çalışma Sorun ve ihtiyaçlara yönelik kaynak araştırması ve Proje öneri formu üzerinde çalışma ve haftalık etkinlik planlarını hazırlama .
5) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
6) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
7) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
8) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
9) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
10) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
11) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
12) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
13) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
14) Etkinlik uygulama ve değerlendirme .
15) Final raporu teslimi ve sunum .
16) Final raporu teslimi ve sunum .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Ogelman Gülay, H. "Dezavantajlı çocuklar", Eğiten Kitap, 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 3
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 3
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 2
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 2
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 2
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 2
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 3
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 2
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 3
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 3
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 30
Uygulama 16 52
Toplam İş Yükü 82