Dersin Amacı: |
Öğrencilerin sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili bilgilenmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili ailelere, profesyonellere, ilgili kurum ve kuruluşlara öneri verebilecek düzeye gelmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili gecikme ve problem durumları fark edebilmeleri, uygun yönlendirmeyi yapabilmeleri |
Dersin İçeriği: |
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar, Duygusal gelişim, kişilik gelişimiyle ilgili yaklaşımlar, kişilik gelişimini etkileyen faktörler, sosyal duygusal gelişim süreci, sosyal gelişimle ilgili yaklaşımlar, sosyal duygusal gelişimi etkileyen faktörler, sosyal becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, cinsel gelişim ve eğitim, ahlak gelişimi, anne-baba ve eğitimcilere sosyal-duygusal, cinsel ve kişilik gelişimiyle ilgili öneriler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar |
|
2) |
Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar |
|
3) |
Kişilik gelişimini etkileyen faktörler |
|
4) |
Duygusal gelişim |
|
5) |
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler |
|
6) |
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler |
|
7) |
Sosyal gelişimle ilgili kuramlar |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, uygun müdahale yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler |
|
10) |
Çocuklarda cinsel gelişim ve eğitim, Cinsel gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıf içi Tartışması |
|
11) |
Ahlak Gelişimi |
|
12) |
Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme / ÖDEV |
|
13) |
Örnek Olay, Rol Yapma/Drama |
|
14) |
Örnek Olay, Rol Yapma/Drama |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Artan, İ. (2018). Cinsel Gelişim ve Eğitim, Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA.
Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA.
Mussen, Paul Henry Conger, John Janeway Kagan, Jerome Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA.
|
Diğer Kaynaklar: |
Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA.
San Bayhan, P. Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA.
Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of ChildDevelopment, sixth Ed., Wadsworth, USA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
2 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
1 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
2 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
1 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
2 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
2 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
2 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
1 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
1 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
2 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
2 |