Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE118 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Büyüme Ve Motor Gelişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Yasemin Yılmazer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, beyin gelişimi ve motor performans, beden algısı, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyüme, büyümeyi etkileyen etmenler ve fiziksel büyüme ile motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Bu ders; bebeklik döneminde gelişimsel riskler, bebeklik döneminde güvenlik, beden algısı ve yaşlara göre beden algısı, beden algısını etkileyen etmenler ve beden algısı ile ilgili problemler, büyüme ve gelişimle ilişkili temel kavramlar ve ilkeler büyüme ve gelişimi etkileyen faktörler, büyüme ve gelişimde kritik dönemler, yaşlara göre büyüme ve büyüme persentilleri, büyüme ile gelişim alanları arasındaki ilişki, fiziksel büyümeyi destekleyici yöntem/yaklaşımları, motor gelişimle ilgili temel kavramlar, motor gelişimi etkileyen etmenler, motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkisi, kaba ve ince motor beceriler, yaşlara (0-18 yaşlar arası) göre motor gelişim, motor gelişimin değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici yöntem/yaklaşımlar, motor gelişimi destekleyici çevre düzenlemesi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bebeklik dönemindeki gelişimsel riskleri fark eder. 2) Beden algısına yönelik kavramları açıklar. 3) Beden algısını etkileyen faktörleri özetler 4) Beden algısına ilişkin problem durumları fark eder ve çözüm önerileri geliştirir. 5) Büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. 6) Fiziksel büyüme ve motor gelişimle ilgili kavramları açıklar. 7) Yaşlara göre fiziksel büyümeyi açıklar. 8) Yaşa göre ince ve kaba motor gelişimi basamaklarını açıklar. 9) Motor gelişim değerlendirmesi yapar. 10) Fiziksel büyüme ve motor gelişim ile ilgili sorunları fark eder ve ilgili profesyonellere yönlendireceğini açıklar. 11) Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda fiziksel büyüme ve motor gelişimi destekleyici öneriler sunar ve uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Büyüme, gelişme, fiziksel büyüme ve motor gelişim ile ilgili temel kavramlar | |
2) | Motor gelişimin ilkeleri Büyüme ve motor gelişimi etkileyen faktörler | |
3) | Refleks hareketler dönemi ve özellikleri | |
4) | İlkel hareketler dönemi ve özellikleri | |
5) | Temel hareketler dönemi ve özellikleri | |
6) | Temel hareketler dönemi ve özellikleri | |
7) | Sporla ilişkili hareketler dönemi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Beden algısı - Fiziksel büyüme ve motor gelişim ile ilgili problem durumları fark etme ve çözüm önerileri | |
10) | Motor gelişimi destekleyici aktiviteler | |
11) | Yaşlara göre motor gelişim değerlendirmesi | |
12) | Çocuklarda fiziksel uygunluk Çocukların algısal motor yetenekleri | |
13) | Fiziksel büyüme ve motor gelişim ile ilgili ailelere danışmanlık | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children.U.S.A Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A. Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul. Gallahue, D. L., Omzun, J. C, Goodway, J.D. (Orijinal yayın: 2012) Understanding Motor Development Infants, Children, Adolescents, Adults (Çev. D. Özer Sevimay, A. Aktop- 2014) Motor Gelişimi Anlamak. Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler.7. Baskı, Nobel Yayın, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 84 |