Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE116 | ||||
Ders İsmi: | Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Şebnem Gümüşcü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders dil gelişim ve kuramlarının ilkelerini, bu ilkelere uygun olarak çocuğun gelişimini desteklemek adına düzenlenen planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerini içerir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders dil gelişim ve kuramlarının ilkelerini, bu ilkelere uygun olarak çocuğun gelişimini desteklemek adına düzenlenen planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilişsel ve dil gelişiminin temel kuramlarını açıklar 2) Erken çocuklukta bilişsel ve dil gelişim özelliklerini ifade eder. 3) Farklı yaşlarda, farklı özelliklere sahip çocukların gelişimlerini destekleyecek etkinlikler hazırlar. 4) Gelişimi destekleyici materyaller geliştirir. 5) Gelişimi destekleyici program uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişsel gelişimin temel kavramları; Algı, dikkat, bellek vb. | |
2) | Bilişsel gelişim kuramları | |
3) | Bilişsel gelişimin basamakları | |
4) | Dil gelişiminin temel kavramları | |
5) | Dil gelişimi kuramları | |
6) | Dil gelişiminin basamakları Bilişsel ve dil gelişimi ile örnek etkinlikler hazırlama ve tartışma. Aile katılımı ve desteklenmesi | |
7) | Bilişsel ve dil gelişimi ile örnek etkinlikler hazırlama ve tartışma. Aile katılımı ve desteklenmesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Etkinlik sunumları ve tartışma | |
10) | Etkinlik sunumları ve tartışma | |
11) | Etkinlik sunumları ve tartışma | |
12) | Bilişsel ve Dil gelişimi risk altında olan çocuklar ve desteklenmesi, aileye yönelik etkinlik ve önerilerin hazırlanması | |
13) | Bilişsel ve Dil gelişimi risk altında olan çocuklar ve desteklenmesi, aileye yönelik etkinlik ve önerilerin hazırlanması | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Trawick-Swith, J. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim: Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı. Senemoğlu,N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Düzenlenmiş Yeni Basım. |
Diğer Kaynaklar: | Aksoy, A. B. & Dere Çiftçi, H. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Pegem Yayıncılık. Zembat, R. ve Tunçeli, H. (2022). Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitimi Programı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 | 1 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 1 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 2 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 2 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 53 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 85 |