Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC027 | ||||
Ders İsmi: | Sinematik Anlatı ve Sahneleme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sinematik anlatıyı ve sahnelemeyi tanıtmak ve film aracılığıyla öykü anlatmak için kullanılan teknik ve ilkeleri keşfetmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sinematik anlatı ve sahnelemenin temel ilkelerine genel bir bakış sağlayacaktır. Ders kapsamında sinematik hikaye anlatımının tarihi ve hikayeleri film aracılığıyla anlatmak için kullanılan temel görsel öğeler keşfedilecektir. Hikayeleri yapılandırmak, karakterleri geliştirmek ve alt metin oluşturmak için kullanılan teknikleri ve ilkeler konuya dahildir. Bu dersin sonunda, öğrenciler sinema hikayelerini anlatmak için kullanılan ilke ve teknikleri sağlam bir şekilde anlayacak ve filmleri her açıdan analiz etmek için daha donanımlı hale geleceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hikaye anlatımı dahil olmak üzere sinematik hikaye anlatımının temel unsurları anlaşılacaktır. 2) Filmleri anlatı perspektifinden analiz etme ve eleştirme becerisi gelişecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinematik Anlatıya ve Sahnelemeye Giriş | |
2) | Görsel Hikaye Anlatımı | |
3) | Hikaye Yapısı | |
4) | Karakter olaylar ve dönüm noktaları | |
5) | Diyalog ve Alt Metin | |
6) | Açıklama ve Geçmişe Dönüşler | |
7) | Tür ve Ton | |
8) | Ayar ve Dünya inşası | |
9) | Sesin Rolü | |
10) | Kurgu Sanatı | |
11) | Aksiyon sekanslarında koreografi, kamera hareketi ve kurgu kullanımı | |
12) | Hikâyede ilerlemenin önemi | |
13) | Sinema Dili ve Metaforlar | |
14) | Uyarlamalar ve Revizyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | "In the Blink of an Eye" by Walter Murch |
Diğer Kaynaklar: | The Hero with a Thousand Faces" by Joseph Campbell |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | ||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 | 3 | ||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 | 3 | ||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 3 | ||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 | 3 | ||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 | 2 | ||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 120 |