Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI353 | ||||
Ders İsmi: | Tıbbi Biyoloji Seminerleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Süreyya Bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı her öğrenci için; Tıbbi biyolojinin konuları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Kurs sonunda öğrenciler kanser, kanserlerin tekil transdüksiyonu, kişiye özel terapi gibi seminer konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kanser hakkında bilgi sahibi olur. 2) Kanserle ilgili sinyal yollarını öğrenir 3) Kişiye özel tedavi hakkında bilgi sahibi olur. 4) Kanser epigenetiği hakkında bilgi sahibi olur. 5) Eksozomlar hakkında bilgi sahibi olur. 6) Kişiye özel terapi hakkında bilgi sahibi olur. 7) Kanserde Sinyal İletimi hakkında bilgi sahibi olur. 8) Mikrobiyota 9) Nöroepigenetik 10) Bağışıklık Sistemi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genom Yapısına Genel Bakış | |
2) | Kromozomların genel yapısı ve işlevi | |
3) | Kanser | |
4) | Kanser Genetik I- Sayısal Kromozomal Anormallikler | |
5) | Kanser Genetik II- Yapısal Kromozomal Anormallikler | |
6) | Epigenetik ve kanser epigenetiği | |
7) | Kanserde eksozomlar | |
8) | Kanserde Sinyal İletimi-I | |
9) | Kanserde Sinyal İletimi-II | |
10) | Kişiselleştirilmiş terapi | |
11) | Nöroepigenetik | |
12) | Mikrobiyota | |
13) | Bağışıklık sistemi |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Biology of the Cell |
Diğer Kaynaklar: | Molecular Biology of the Cell |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 0 | 14 | 16 | 60 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 4 | 4 | 10 | 18 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 | 10 | 18 | ||
Ödevler | 1 | 5 | 4 | 10 | 19 | ||
Toplam İş Yükü | 115 |