UNI352 Principles and Applications of Analytical Research Methodsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI352
Ders İsmi: Analitik Araştırma Yöntemlerinin İlkeleri ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESMA NUR OKATAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin kanıta dayalı tıp uygulamalarına daha rahat uyum sağlamalarını ve alanlarında yayınlanan güncel bilimsel verileri daha rahat anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencileri bilimsel araştırma projelerine katılmayı özendirmek bu dersin amaçlarındandır
Dersin İçeriği: Araştırma metodolojisine giriş
İmmunolojik teknikler
Mikroskopi ve uygulama alanları
Biyoluminesans ve uygulama alanları
Elektrofizyolojik kayıt yöntemler
Radyoaktif izotoplar ve uygulama alanları
Spektroskopi ve uygulama alanları
In vivo deneysel hastalık modelleri
In vitro deneysel hastalık modelleri
Hücresel sinyalizasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel düzeyde temel tıp bilimleri araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
2) Bilimsel araştırma makalelerini ana hatlarıyla anlayabilmek
3) Kurul derslerinde öğrenilen temel bilgilerin klinik ve araştırma örnekleri ile pekişmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma metodolojisine giriş
2) İmmunolojik teknikler-I
3) İmmunolojik teknikler-II
4) Mikroskopi ve uygulama alanları-I
5) Mikroskopi ve uygulama alanları-II
6) Biyoluminesans ve uygulama alanları
7) Elektrofizyolojik kayıt yöntemleri-I
8) Elektrofizyolojik kayıt yöntemleri-II
9) Ödevler üzerine tartışma
10) Radyoaktif izotoplar ve uygulama alanları
11) Spektroskopi ve uygulama alanları-I
12) In vivo deneysel hastalık modelleri
13) In vitro deneysel hastalık modelleri
14) Hücresel sinyalizasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Helmut Giinzler and Alex Williams Handbook of Analytical Techniques 2002 Wiley,

Roitt’s Essential Immunology, Thirteenth Edition. Peter J. Delves, Seamus J. Martin,Dennis R. Burton, and Ivan M. Roitt.
© 2017 John Wiley & Sons Ltd. Published 2017 by John Wiley & Sons Ltd.Companion

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Diğer Kaynaklar: Helmut Giinzler and Alex Williams Handbook of Analytical Techniques 2002 Wiley,

Roitt’s Essential Immunology, Thirteenth Edition. Peter J. Delves, Seamus J. Martin,Dennis R. Burton, and Ivan M. Roitt.
© 2017 John Wiley & Sons Ltd. Published 2017 by John Wiley & Sons Ltd.Companion

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 2 60 120
Toplam İş Yükü 120