UNI350 Mitoloji ve Tıpİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI350
Ders İsmi: Mitoloji ve Tıp
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYDIN ÖZBEK
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Aydın Özbek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tıbbi terminolojinin önemli ölçüde mitolojiden faydalanması nedeniyle mitolojinin tıp bilimine etkilerinin kavranması
Dersin İçeriği: Mitolojiye Giriş
Arketiplerin oluşumu ve Carl Yung
Yunan ve Roma mitolojisi 1
Yunan ve Roma mitolojisi 2
ASKLEPİOS tıp tanrısı
Tıpda kullanılan bazı mitolojik terimler
Perseus, Gorgon’lar ve Andromeda kompleksi Oedipus ve Moira (mire) ve Aşil sendromu.
Theseus, İkarus sendromu ve Elektra kompleksi
Cinsel Bozukluk Sendromları, Aşk ve Mitoloji
Mitolojik psikiyatrik sendromlar 1
Mitolojik psikiyatrik sendromlar 2
Mısır Mitolojisi ve Thalamus, Epifiz 1
Mısır Mitolojisi ve Thalamus, Epifiz 2

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yunan mitolojisinin tıbba etkisinin öğrenmesi,
2) Roma mitolojisinin tıbba etkisinin öğrenmesi,
3) Mitolojiden tıbba geçen tüm terimleri öğrenmesi
4) Mısır mitolojisinin tıbba etkisinin öğrenmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mitolojiye Giriş
2) Arketiplerin oluşumu ve Carl Yung
3) Yunan ve Roma mitolojisi 1
4) Yunan ve Roma mitolojisi 2
5) Asklepios tıp tanrısı
6) Tıpta kullanılan bazı mitolojik terimler
7) Ara sınav
8) Perseus, Gorgon’lar ve Andromeda kompleksi
9) Oedipus ve Moira (mire) ve Aşil sendromu
10) Theseus, İkarus sendromu ve Elektra kompleksi
11) Cinsel Bozukluk Sendromları, Aşk ve Mitoloji
12) Mitolojik psikiyatrik sendromlar 1
13) Mitolojik psikiyatrik sendromlar 2
14) Mısır Mitolojisi ve Thalamus, Epifiz 1
15) Mısır Mitolojisi ve Thalamus, Epifiz 2
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tarafımdan hazırlanmış özel haftalık ders içeriklerinin sunuları
Prof.Dr. Aydın Özbek. Lecture notes and presentations
Diğer Kaynaklar: Yunan Mitolojisi
Mısır Mitolojisi
Etimolojik Tıbbi terminoloji. Nobel Tıp Kitabevi
Mythological books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak.
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek.
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak.
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek.
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak.
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 1
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 3
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 2
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Bütünleme Pratik 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 7 1 1 126
Ara Sınavlar 1 2 2 1 5
Final 1 2 2 1 5
Toplam İş Yükü 136