Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI349 | ||||
Ders İsmi: | Kanserde Güncel Araştırmalar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HURİ DEDEAKAYOĞULLARI | ||||
Dersi Veren(ler): | Huri Bulut | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kanserin tanımı, oluşum ve gelişim mekanizmaları, kanser araştırmalarındaki son gelişmeler hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: | Kanser hastalığı ile ilgili analitik ve kritik düşünme becerilerini kazanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kanserin moleküler biyolojisi, oluşum mekanizmalarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir. 2) Hücre siklusunu ve hücre kontrol noktalarını tanımlar. 3) Kanserde, antiapoptotik mekamizmalar ve metastaz olaylarını açıklayabilir. 4) Kanserde, antiapoptotik mekanizmalar ve metastaz olaylarını açıklayabilir. 5) Oksidan sistemlerin kanser oluşumundaki rolünü açıklar. 6) Antioksidan savunma sisteminin kanser mekanizmasındaki rolünü açıklar. 7) Kanserde güncel tedavi yöntemlerini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanser Hücreleri ve Kanser | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2019 |
2) | Kanserde mutasyonlar-1 | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2019 |
3) | Kanserde mutasyonlar-2 | Oxford Textbook of Cancer Biology,2019 |
4) | Serbest radikaller ve kanser | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2019 |
4) | Serbest radikaller ve kanser | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2nd edition, 2019 Öğretim Üyesine ait ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Oxford Textbook of Cancer Biology, 2nd edition, 2019 Öğretim Üyesine ait ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | ||||||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | ||||||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | ||||||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | ||||||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | ||||||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 60 |
Seminer | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 0 | 14 | 14 | 28 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 6 | 6 | 6 | 54 | ||
Ödevler | 3 | 6 | 6 | 6 | 54 | ||
Toplam İş Yükü | 136 |