UNI345 Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI345
Ders İsmi: Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE SİBEL HATTAP
Dersi Veren(ler): Emine Sibel Hattap
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kültürel miras alanlarında, koruma ve
yaşatmaya yönelik güncel ve evrensel yaklaşımları sürdürülebilir yönetim
bağlamında ele alarak, sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunun
incelenmesidir. Çalışmada öncelikle kültürel miras koruma/yaşatma,
sürdürülebilir koruma yönetimi konularında ulusal ve uluslararası yayınlar
incelenmiş ve sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunda katılımcı
yaklaşımların uygulanabilirliğinin belirlenmesi hedeflenmiştir.


Dersin İçeriği: Sürdürülebilir Kültürel Miras Yönetimi, kültürel miras, toplum ve çevre
arasındaki ilişkinin uzun süreli ve sadece günümüz toplumu için değil gelecek
kuşak için de yaşamasının sağlanabilmesi bakımından önemlidir. Sürdürülebilir
kültürel miras yönetiminde, miras değerlerinin neden korunması gerektiği
konusunda toplumsal bilinç oluşturulmalı ve bu bilinç artırılmalıdır. Bu
konudaki önemli konulardan biri korumada katılımcı yaklaşımlardır.
Sürdürülebilir yönetimde katılımcı yaklaşım ile korumanın amacı, değeri
toplumdan soyutlamak değil değeri topluma kazandırıp kültürel ve sosyal yaşamda
yer edinmesini, ekonomik ve sosyal gelişmede kültürel miras değerinin katkıda bulunmasını
sağlamaktır. Katılımcı yaklaşımlarda kültürel miras değerlerinde kullanım,
kültürel ve sosyal açıdan sürdürülebilir olmalıdır, miras değerinin bütünlüğünü
olumsuz yönde etkilememeli ve ekonomik kaygılarla kullanım söz konusu olduğunda
tahribatın önüne geçilebilmelidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel mirasımızın sürdürülebilirliği için koruma bilinci oluşması
2) Türkiye ve dünyadaki somut ve somut olmayan kültürel varlıklar hakkında bilgi edinme
3) Geleneksel mimari eserleri, unsurları, yaşam tarzını ve kültürümüzü öğrenmek
4) Kültürlü bir bakış açısı kazanmak Değerlerimizin farkına varmak
5) Tüm kültür varlıklarının dünya kültür mirası olduğunu öğrenmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Kültür Mirası nedir, koruma kuramları nedir?
2) Soyut ve somut kültür mirası örnekleri nelerdir?
3) Koruma konusunda çalışan uluslararası kurumlar
4) Dünya Kültür Mirası nedir? örnekler ile anlatım
5) Mimar Sinan kimdir, eserleri nelerdir?
6) Türk evi nedir, genel özellikleri nelerdir, kültür mirasımızdaki yeri ve sürdürülebilirliği?
7) Geleneksel kültür mirasımızda taşıyıcılar
8) Kültür Mirası ve sürdürülebilirlik örnekleri: Göynük vb
9) Geleneksel mimarimizde yapı elemanları
10) Somut olmayan kültür mirası
11) Taşınmaz kültür mirası ve sürdürülebilirlik
12) Taşınabilir kültürel miras ve sürdürülebilirlik
13) Proje sunumu ve teslimi
14) Proje sunumu ve teslimi
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: AHUNBAY, Z .(1994) ,"Birinci Derece Anıtlarda Değerlendirme ve Restorasyon Sorunları", Arredamento Dekorasyon,7-8, s.87/90.
Bursa ve Cumalıkızık-Osmanlı İmparatorluğu’nun Doğuşu Yönetim Planı
Çevre ve Orman Bakanlığı, Korunan Alan Planlaması ve Yönetimi, Biyolojik Çeşitlilik ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi, TŞOF Trafik Matbaacılık A.Ş., Ankara, 167 s. 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 7 31
Proje 6 30
Toplam İş Yükü 131