UNI345 Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI345
Ders İsmi: Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE SİBEL HATTAP
Dersi Veren(ler): Emine Sibel Hattap
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kültürel miras alanlarında, koruma ve
yaşatmaya yönelik güncel ve evrensel yaklaşımları sürdürülebilir yönetim
bağlamında ele alarak, sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunun
incelenmesidir. Çalışmada öncelikle kültürel miras koruma/yaşatma,
sürdürülebilir koruma yönetimi konularında ulusal ve uluslararası yayınlar
incelenmiş ve sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunda katılımcı
yaklaşımların uygulanabilirliğinin belirlenmesi hedeflenmiştir.


Dersin İçeriği: Sürdürülebilir Kültürel Miras Yönetimi, kültürel miras, toplum ve çevre
arasındaki ilişkinin uzun süreli ve sadece günümüz toplumu için değil gelecek
kuşak için de yaşamasının sağlanabilmesi bakımından önemlidir. Sürdürülebilir
kültürel miras yönetiminde, miras değerlerinin neden korunması gerektiği
konusunda toplumsal bilinç oluşturulmalı ve bu bilinç artırılmalıdır. Bu
konudaki önemli konulardan biri korumada katılımcı yaklaşımlardır.
Sürdürülebilir yönetimde katılımcı yaklaşım ile korumanın amacı, değeri
toplumdan soyutlamak değil değeri topluma kazandırıp kültürel ve sosyal yaşamda
yer edinmesini, ekonomik ve sosyal gelişmede kültürel miras değerinin katkıda bulunmasını
sağlamaktır. Katılımcı yaklaşımlarda kültürel miras değerlerinde kullanım,
kültürel ve sosyal açıdan sürdürülebilir olmalıdır, miras değerinin bütünlüğünü
olumsuz yönde etkilememeli ve ekonomik kaygılarla kullanım söz konusu olduğunda
tahribatın önüne geçilebilmelidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel mirasımızın sürdürülebilirliği için koruma bilinci oluşması
2) Türkiye ve dünyadaki somut ve somut olmayan kültürel varlıklar hakkında bilgi edinme
3) Geleneksel mimari eserleri, unsurları, yaşam tarzını ve kültürümüzü öğrenmek
4) Kültürlü bir bakış açısı kazanmak Değerlerimizin farkına varmak
5) Tüm kültür varlıklarının dünya kültür mirası olduğunu öğrenmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Kültür Mirası nedir, koruma kuramları nedir?
2) Soyut ve somut kültür mirası örnekleri nelerdir?
3) Koruma konusunda çalışan uluslararası kurumlar
4) Dünya Kültür Mirası nedir? örnekler ile anlatım
5) Mimar Sinan kimdir, eserleri nelerdir?
6) Türk evi nedir, genel özellikleri nelerdir, kültür mirasımızdaki yeri ve sürdürülebilirliği?
7) Geleneksel kültür mirasımızda taşıyıcılar
8) Kültür Mirası ve sürdürülebilirlik örnekleri: Göynük vb
9) Geleneksel mimarimizde yapı elemanları
10) Somut olmayan kültür mirası
11) Taşınmaz kültür mirası ve sürdürülebilirlik
12) Taşınabilir kültürel miras ve sürdürülebilirlik
13) Proje sunumu ve teslimi
14) Proje sunumu ve teslimi
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: AHUNBAY, Z .(1994) ,"Birinci Derece Anıtlarda Değerlendirme ve Restorasyon Sorunları", Arredamento Dekorasyon,7-8, s.87/90.
Bursa ve Cumalıkızık-Osmanlı İmparatorluğu’nun Doğuşu Yönetim Planı
Çevre ve Orman Bakanlığı, Korunan Alan Planlaması ve Yönetimi, Biyolojik Çeşitlilik ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi, TŞOF Trafik Matbaacılık A.Ş., Ankara, 167 s. 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak.
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek.
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak.
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek.
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak.
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 1
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 3
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 2
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 7 31
Proje 6 30
Toplam İş Yükü 131