Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI345 | ||||
Ders İsmi: | Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE SİBEL HATTAP | ||||
Dersi Veren(ler): | Emine Sibel Hattap | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kültürel miras alanlarında, koruma ve yaşatmaya yönelik güncel ve evrensel yaklaşımları sürdürülebilir yönetim bağlamında ele alarak, sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunun incelenmesidir. Çalışmada öncelikle kültürel miras koruma/yaşatma, sürdürülebilir koruma yönetimi konularında ulusal ve uluslararası yayınlar incelenmiş ve sürdürülebilir kültürel miras yönetimi konusunda katılımcı yaklaşımların uygulanabilirliğinin belirlenmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Sürdürülebilir Kültürel Miras Yönetimi, kültürel miras, toplum ve çevre arasındaki ilişkinin uzun süreli ve sadece günümüz toplumu için değil gelecek kuşak için de yaşamasının sağlanabilmesi bakımından önemlidir. Sürdürülebilir kültürel miras yönetiminde, miras değerlerinin neden korunması gerektiği konusunda toplumsal bilinç oluşturulmalı ve bu bilinç artırılmalıdır. Bu konudaki önemli konulardan biri korumada katılımcı yaklaşımlardır. Sürdürülebilir yönetimde katılımcı yaklaşım ile korumanın amacı, değeri toplumdan soyutlamak değil değeri topluma kazandırıp kültürel ve sosyal yaşamda yer edinmesini, ekonomik ve sosyal gelişmede kültürel miras değerinin katkıda bulunmasını sağlamaktır. Katılımcı yaklaşımlarda kültürel miras değerlerinde kullanım, kültürel ve sosyal açıdan sürdürülebilir olmalıdır, miras değerinin bütünlüğünü olumsuz yönde etkilememeli ve ekonomik kaygılarla kullanım söz konusu olduğunda tahribatın önüne geçilebilmelidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel mirasımızın sürdürülebilirliği için koruma bilinci oluşması 2) Türkiye ve dünyadaki somut ve somut olmayan kültürel varlıklar hakkında bilgi edinme 3) Geleneksel mimari eserleri, unsurları, yaşam tarzını ve kültürümüzü öğrenmek 4) Kültürlü bir bakış açısı kazanmak Değerlerimizin farkına varmak 5) Tüm kültür varlıklarının dünya kültür mirası olduğunu öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Kültür Mirası nedir, koruma kuramları nedir? | |
2) | Soyut ve somut kültür mirası örnekleri nelerdir? | |
3) | Koruma konusunda çalışan uluslararası kurumlar | |
4) | Dünya Kültür Mirası nedir? örnekler ile anlatım | |
5) | Mimar Sinan kimdir, eserleri nelerdir? | |
6) | Türk evi nedir, genel özellikleri nelerdir, kültür mirasımızdaki yeri ve sürdürülebilirliği? | |
7) | Geleneksel kültür mirasımızda taşıyıcılar | |
8) | Kültür Mirası ve sürdürülebilirlik örnekleri: Göynük vb | |
9) | Geleneksel mimarimizde yapı elemanları | |
10) | Somut olmayan kültür mirası | |
11) | Taşınmaz kültür mirası ve sürdürülebilirlik | |
12) | Taşınabilir kültürel miras ve sürdürülebilirlik | |
13) | Proje sunumu ve teslimi | |
14) | Proje sunumu ve teslimi | |
15) | Final haftası | |
16) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | AHUNBAY, Z .(1994) ,"Birinci Derece Anıtlarda Değerlendirme ve Restorasyon Sorunları", Arredamento Dekorasyon,7-8, s.87/90. Bursa ve Cumalıkızık-Osmanlı İmparatorluğu’nun Doğuşu Yönetim Planı Çevre ve Orman Bakanlığı, Korunan Alan Planlaması ve Yönetimi, Biyolojik Çeşitlilik ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi, TŞOF Trafik Matbaacılık A.Ş., Ankara, 167 s. 2007. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 1 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 1 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 1 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 1 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 1 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 1 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 1 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 1 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 1 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 7 | 31 |
Proje | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü | 131 |