UNI344 Sign Languageİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI344
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HASAN DİKYUVA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Üniversite öğrencilerine işaret dili becerisi kazandırarak toplumdaki işitme ve konuşma engellilerin iletişim olanaklarını artırmayı hedeflemek. Bu beceri ile öğrencilerimizi gelecekteki kariyerlerinde farklılaştırmak.
Günlük iletişim her dersin merkezinde yer almaktadır. Konular, çevremiz ve kendimiz hakkında bilgi paylaşımı etrafında döner. Dilbilgisi, soru sorma ve cevaplama becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapılarak bağlam içinde tanıtılır. Bir konuşmayı sürdürmenize yardımcı olacak konuşma stratejilerini öğrenirsiniz. Etkileşim etkinlikleri, öğrendiklerinizi prova etmenize olanak tanır. Türk İşaret Dili'nin (TİD) üretimi ve anlaşılmasındaki temel becerilere giriş. Manuel alfabe ve sayıları içerir. Konuşma becerisini, kültürel olarak uygun davranışları geliştirir ve öğrencileri TİD gramerine maruz bırakır. Ders, sınıf dışında önemli bir zaman gerektirir.

DERS İÇERİĞİ
-İşitme farklılığı ve Sağır kültürü
-Alfabe
- Tanışma diyaloğu
- Kendini işaret diliyle tanıtma
- Zamirler, Soru sorma mimiği
-Basit günlük kelimele ve diyaloglar
-Olumlu, olumsuz mimikler soru sorma örnekleri
-Öğrendiğimiz kelimeler ile pratik
-Duygular
-Duygularla örnek cümleler
-5N2K1H Soruları
-Sorularla pratik
-Fiiller (10 fiil)
-Fiiller ile pratik
-Sayılar
-Zaman kavramı
-Saat kavramı
-Para kavramı
-Aylar,Günler,Mevsimler,Hava olayları
-Fiiller (10 fiil)
-Fiiller ile pratik
-Aile ve soyağacı
- Kendi aileni anlat
-Renkler ve Giysiler
-Giysi betimleme
-Zıt anlamlılar
-Zıt anlamlardan cümle kurma pratiği
-Meyveler, Sebzeler
-Diğer yiyecekler
-Cümle kurma ve cümle pratiği
Dersin İçeriği: DERS İÇERİĞİ
-İşitme farklılığı ve Sağır kültürü
-Alfabe
- Tanışma diyaloğu
- Kendini işaret diliyle tanıtma
- Zamirler, Soru sorma mimiği
-Basit günlük kelimele ve diyaloglar
-Olumlu, olumsuz mimikler soru sorma örnekleri
-Öğrendiğimiz kelimeler ile pratik
-Duygular
-Duygularla örnek cümleler
-5N2K1H Soruları
-Sorularla pratik
-Fiiller (10 fiil)
-Fiiller ile pratik
-Sayılar
-Zaman kavramı
-Saat kavramı
-Para kavramı
-Aylar,Günler,Mevsimler,Hava olayları
-Fiiller (10 fiil)
-Fiiller ile pratik
-Aile ve soyağacı
- Kendi aileni anlat
-Renkler ve Giysiler
-Giysi betimleme
-Zıt anlamlılar
-Zıt anlamlardan cümle kurma pratiği
-Meyveler, Sebzeler
-Diğer yiyecekler
-Cümle kurma ve cümle pratiği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1) Kelime Dağarcığı Gelişimi* Yabancı olarak Türk İşaret Dili A1-A2'nin A1 için 1-5. Ünitelerinden, A2 için 6-10. Ünitelerinden ve videolardan alınan bir dizi hedef kelime öğesi verildiğinde, öğrenciler kelime öğelerine ve yüksek frekanslı kelimelere kapsamlı bir şekilde hakim olduklarını göstereceklerdir.* *Prensip: İçerik ve Sıralama. 1). Frekans 2) Dilbilgisel Özellikler* a) Öğrenci, TID'deki hedef, içeriğe özgü komutlar, sorular ve ifadelere kapsamlı bir şekilde hakim olduğunu gösterecektir. b) Öğrenci, eğitmen tarafından yönlendirildiği şekilde TID'de kısa diyaloglara maruz kalacaktır. c) Öğrenci: TID dilbilgisi, kelime bilgisi ve fonoloji/kemoloji konularında farkındalık gösterecektir. Bu, parmakla yazım pratiği yapmak içindir. d) Öğrenci: başkalarına tanıdık kelimeler, ifadeler ve cümleler kullanarak bilgi sunacaktır. 3) Konuşma Becerileri* a) Öğrenci, anlama ve konuşmayı kolaylaştırıcı davranışlar sergileyecektir. b) Öğrenci, düzenleyici davranışları (örn. dikkat çekme teknikleri, sıra alma işaretleri ve diğerleri) kavradığını ve ürettiğini gösterecektir. c) Öğrenci, içerik/konuya* özgü kısa bir konuşmayı başlatma, yürütme ve sonlandırma becerisini gösterecektir. d) Öğrenci, kültürel etkinliklere katılmak ve/veya iletişim kurmak için teknolojiyi kullanmak gibi etkinlikler yoluyla dili hem okul içinde hem de okul dışında kullanacaktır. a) Öğrenci: sosyalleşmek ve bilgi sağlamak ve elde etmek için öğrenilen materyalin çeşitli imzalı değişimlerine katılacaktır. 4) Kültürel Farkındalık* a) Öğrenci, Sağır Türkçesi, TİD ve tarihi hakkında bilgi okuyacak/izleyecektir. Öğrenci, Sadece İşitenler İçin kitabındaki kültürel notlardan, sınıfta gösterilen Google Drive ve Blackboard platformundaki PowerPoints'ten* ve sınıfta tartışılan kültürel bilgilerden sorumludur. b) Öğrenci: incelenen kültürlerin uygulamalarını (insanların ne yaptığını) ve bunların bakış açılarıyla (insanların olayları nasıl algıladığı) nasıl ilişkili olduğunu anladığını gösterecektir. c) Öğrenci: bir dil ve kültürün diğeri üzerindeki etkisini anladığını gösterecektir. 2. Öğrenci: kendi kültürü ile Türk İşitme Engelliler kültürünü karşılaştırarak kültür kavramını anladığını gösterecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1-İşitme farklılığı ve Sağır kültürü -Alfabe
2) 2- - Tanışma diyaloğu - Kendini işaret diliyle tanıtma - Zamirler, Soru sorma mimiği -Basit günlük kelimele ve diyaloglar
3) 3--Olumlu, olumsuz mimikler soru sorma örnekleri -Öğrendiğimiz kelimeler ile Pratik
4) 4.-Duygular -Duygularla örnek cümleler
5) 5-5N2K1H Soruları Sorularla pratik
6) 6- Sayılar
7) Sayılarla pratik
8) -Zaman kavramı -Saat kavramı -Para kavramı
9) 9- Zaman kavramı,Saat kavramı,Para kavramı pratik yapma soru mimiği
10) 10-Aylar,Günler,Mevsimler,Hava olayları -Fiiller (10 fiil) -Fiiller ile Pratik
11) 11-Aile ve soyağacı - Kendi aileni anlat
12) 12-Renkler ve Giysiler -Giysi betimleme
13) 13-Zıt anlamlılar -Zıt anlamlardan cümle kurma pratiği
14) 14-Meyveler, Sebzeler -Diğer yiyecekler -Cümle kurma ve cümle pratiği
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Lecturer's notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. 2
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 4 26
Final 4 26
Toplam İş Yükü 127