Pharmacy (English) | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | UNI344 | ||||
Course Name: | Sign Language | ||||
Semester: | Spring | ||||
Course Credits: |
|
||||
Language of instruction: | English | ||||
Course Condition: | |||||
Does the Course Require Work Experience?: | No | ||||
Type of course: | University Elective | ||||
Course Level: |
|
||||
Mode of Delivery: | E-Learning | ||||
Course Coordinator: | Öğr. Gör. HASAN DİKYUVA | ||||
Course Lecturer(s): | |||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | Üniversite öğrencilerine işaret dili becerisi kazandırarak toplumdaki işitme ve konuşma engellilerin iletişim olanaklarını artırmayı hedeflemek. Bu beceri ile öğrencilerimizi gelecekteki kariyerlerinde farklılaştırmak. Günlük iletişim her dersin merkezinde yer almaktadır. Konular, çevremiz ve kendimiz hakkında bilgi paylaşımı etrafında döner. Dilbilgisi, soru sorma ve cevaplama becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapılarak bağlam içinde tanıtılır. Bir konuşmayı sürdürmenize yardımcı olacak konuşma stratejilerini öğrenirsiniz. Etkileşim etkinlikleri, öğrendiklerinizi prova etmenize olanak tanır. Türk İşaret Dili'nin (TİD) üretimi ve anlaşılmasındaki temel becerilere giriş. Manuel alfabe ve sayıları içerir. Konuşma becerisini, kültürel olarak uygun davranışları geliştirir ve öğrencileri TİD gramerine maruz bırakır. Ders, sınıf dışında önemli bir zaman gerektirir. |
Course Content: | -Hearing difference and Deaf culture -Alphabet - Introductory dialogue - Introducing yourself with sign language - Pronouns, Questioning gestures -Simple daily words and dialogues -Positive and negative facial expressions, examples of asking questions -Practice with the words we learned -Feelings -Example sentences with emotions -5N2K1H Questions -Practice with questions -Verbs (10 verbs) -Practice with verbs -Numbers -Concept of time -Clock concept -Money concept -Months, Days, Seasons, Weather events -Verbs (10 verbs) -Practice with verbs -Family and genealogy - Tell about your own family -Colors and Clothes -Description of clothes -Antonyms -Practice of making sentences with opposite meanings -Fruits, Vegetables -Other foods -Sentence construction and sentence practice |
The students who have succeeded in this course;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1) Kelime Dağarcığı Gelişimi* Yabancı olarak Türk İşaret Dili A1-A2'nin A1 için 1-5. Ünitelerinden, A2 için 6-10. Ünitelerinden ve videolardan alınan bir dizi hedef kelime öğesi verildiğinde, öğrenciler kelime öğelerine ve yüksek frekanslı kelimelere kapsamlı bir şekilde hakim olduklarını göstereceklerdir.* *Prensip: İçerik ve Sıralama. 1). Frekans 2) Dilbilgisel Özellikler* a) Öğrenci, TID'deki hedef, içeriğe özgü komutlar, sorular ve ifadelere kapsamlı bir şekilde hakim olduğunu gösterecektir. b) Öğrenci, eğitmen tarafından yönlendirildiği şekilde TID'de kısa diyaloglara maruz kalacaktır. c) Öğrenci: TID dilbilgisi, kelime bilgisi ve fonoloji/kemoloji konularında farkındalık gösterecektir. Bu, parmakla yazım pratiği yapmak içindir. d) Öğrenci: başkalarına tanıdık kelimeler, ifadeler ve cümleler kullanarak bilgi sunacaktır. 3) Konuşma Becerileri* a) Öğrenci, anlama ve konuşmayı kolaylaştırıcı davranışlar sergileyecektir. b) Öğrenci, düzenleyici davranışları (örn. dikkat çekme teknikleri, sıra alma işaretleri ve diğerleri) kavradığını ve ürettiğini gösterecektir. c) Öğrenci, içerik/konuya* özgü kısa bir konuşmayı başlatma, yürütme ve sonlandırma becerisini gösterecektir. d) Öğrenci, kültürel etkinliklere katılmak ve/veya iletişim kurmak için teknolojiyi kullanmak gibi etkinlikler yoluyla dili hem okul içinde hem de okul dışında kullanacaktır. a) Öğrenci: sosyalleşmek ve bilgi sağlamak ve elde etmek için öğrenilen materyalin çeşitli imzalı değişimlerine katılacaktır. 4) Kültürel Farkındalık* a) Öğrenci, Sağır Türkçesi, TİD ve tarihi hakkında bilgi okuyacak/izleyecektir. Öğrenci, Sadece İşitenler İçin kitabındaki kültürel notlardan, sınıfta gösterilen Google Drive ve Blackboard platformundaki PowerPoints'ten* ve sınıfta tartışılan kültürel bilgilerden sorumludur. b) Öğrenci: incelenen kültürlerin uygulamalarını (insanların ne yaptığını) ve bunların bakış açılarıyla (insanların olayları nasıl algıladığı) nasıl ilişkili olduğunu anladığını gösterecektir. c) Öğrenci: bir dil ve kültürün diğeri üzerindeki etkisini anladığını gösterecektir. 2. Öğrenci: kendi kültürü ile Türk İşitme Engelliler kültürünü karşılaştırarak kültür kavramını anladığını gösterecektir. |
Week | Subject | Related Preparation |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) |
Course Notes / Textbooks: | Lecturer's notes |
References: | Lecturer's notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | |||||||||||
1) Applies and develops the universal and social dimensional effects of basic, professional and technological knowledge in the field of pharmacy as well as pharmacy practice interdisciplinary by following legal, deontological and ethical rules. | |||||||||||
2) Defines the terminology related to the pharmacy profession; solves problems , accesses scientific information in the field of pharmacy, after monitoring and evaluating the current literature, applies , communicates, shares by using information technologies effectively and efficiently. | |||||||||||
3) Uses theoretical and practical knowledge about the anatomical structure of the human body, the physiological working principles of systems, biochemical, immunological events in the organism and microorganisms. | |||||||||||
4) Uses basic and advanced analytical techniques and methods by running qualitative/quantitative analyzes and interprets the findings by using appropriate statistical methods. | |||||||||||
5) Defines medicinal plants, herbal drugs and active substances; gains the skills for the development of natural products used for medical purposes. | |||||||||||
6) Applies patient-centered and individualized pharmaceutical care service together with other healthcare personnel within the framework of rational drug use by using the principles of clinical pharmacy, pharmacoeconomics, pharmacotherapy and phytotherapy. | |||||||||||
7) Knows the biological properties, structure-activity relationships, and metabolisms of drugs and gains the skill for the synthesize and development of new drug candidates. | |||||||||||
8) He/She is competent at formulations, production, stability, quality assurance, licensing, patent studies, legal regulations of products containing natural origin and / or synthetic active substances, advanced therapy medicinal products, radiopharmaceuticals and cosmetic products. | |||||||||||
9) Interprets the pharmacokinetic and pharmacodynamic properties of drugs, the factors that change their effect, their toxic effects, pharmacolygical activities and their risk assessment method. Reports the drug interactions and adverse drug reactions, monitors and applies the theoretical/practical knowledge for preventing them. | |||||||||||
10) As a health professional in his/her profession he/she acts as a caregiver, decision maker, communicator, manager, lifelong learner, instructor, leader and researcher, he/she complies with the principles of evidence-based pharmacy by making teamwork for the benefit of society, national and universal values. | |||||||||||
11) He/She works in various fields such as community pharmacy, hospitals, pharmaceutical medical devices, herbal products and cosmetics sectors, health institutions and agencies, clinical research organizations , universities and R&D centers. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Average | 3 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Applies and develops the universal and social dimensional effects of basic, professional and technological knowledge in the field of pharmacy as well as pharmacy practice interdisciplinary by following legal, deontological and ethical rules. | |
2) | Defines the terminology related to the pharmacy profession; solves problems , accesses scientific information in the field of pharmacy, after monitoring and evaluating the current literature, applies , communicates, shares by using information technologies effectively and efficiently. | |
3) | Uses theoretical and practical knowledge about the anatomical structure of the human body, the physiological working principles of systems, biochemical, immunological events in the organism and microorganisms. | |
4) | Uses basic and advanced analytical techniques and methods by running qualitative/quantitative analyzes and interprets the findings by using appropriate statistical methods. | |
5) | Defines medicinal plants, herbal drugs and active substances; gains the skills for the development of natural products used for medical purposes. | |
6) | Applies patient-centered and individualized pharmaceutical care service together with other healthcare personnel within the framework of rational drug use by using the principles of clinical pharmacy, pharmacoeconomics, pharmacotherapy and phytotherapy. | |
7) | Knows the biological properties, structure-activity relationships, and metabolisms of drugs and gains the skill for the synthesize and development of new drug candidates. | |
8) | He/She is competent at formulations, production, stability, quality assurance, licensing, patent studies, legal regulations of products containing natural origin and / or synthetic active substances, advanced therapy medicinal products, radiopharmaceuticals and cosmetic products. | |
9) | Interprets the pharmacokinetic and pharmacodynamic properties of drugs, the factors that change their effect, their toxic effects, pharmacolygical activities and their risk assessment method. Reports the drug interactions and adverse drug reactions, monitors and applies the theoretical/practical knowledge for preventing them. | |
10) | As a health professional in his/her profession he/she acts as a caregiver, decision maker, communicator, manager, lifelong learner, instructor, leader and researcher, he/she complies with the principles of evidence-based pharmacy by making teamwork for the benefit of society, national and universal values. | |
11) | He/She works in various fields such as community pharmacy, hospitals, pharmaceutical medical devices, herbal products and cosmetics sectors, health institutions and agencies, clinical research organizations , universities and R&D centers. |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Attendance | 14 | % 10 |
Midterms | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Workload |
Course Hours | 15 | 45 |
Study Hours Out of Class | 15 | 30 |
Midterms | 4 | 26 |
Final | 4 | 26 |
Total Workload | 127 |