Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI338 | ||||
Ders İsmi: | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ahmet Selim Över | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veritabanı Yönetim Sistemleri Temel Kavramlarını bilen, karmaşık SQL Komutlarını yazabilen, İlişkisel veritabanını yönetip ve tasarlayabilen yeteneklere sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Veritabanı Yönetim Sistemleri, İlişkisel veritabanı yönetim sistemi, Normalizasyon Kuralları, SQL komutları, Varlık İlişki Modeli, Veritabanı Tasarım Teorisi, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veritabanı temel kavramlarını anlayabilme, Tablo oluşturma, veri türlerini anlama, indeks oluşturma, tablolarda birincil ve ikincil anahtar kullanımını anlama 2) Herhangi bir yazılımın alt tarafta kullanacağı veritabanını tasarlayabilme. 3) Temel sorguları SQL komutları ile yazabilme, 4) İçiçe SQL komutlarını yazabilme 5) Bir veritabanının ER modelini çıkarabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2) | İlişkisel Veritabanı Modeline Giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3) | SQL Tablo oluşturma, Declare yapısına giriş. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4) | SQL (Yapısal Sorgulama Dili), SELECT Komutlarının Kullanımı, SELECT ile birlikte ORDER BY, BETWEEN, WHERE Kullanımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5) | SQL (Yapısal Sorgulama Dili), INSERT, UPDATE, DELETE Komutlarının Kullanımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6) | SQL Tarih ve Zaman Fonksiyonları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7) | SQL Gruplama Fonksiyonları (COUNT, AVG, SUM, MIN, MAX vb grup fonksiyonlarının kullanımı) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8) | Vize | 1-7. Hafta Tekrarı |
9) | SQL Gruplama Fonksiyonları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10) | İç İçe SELECT Kullanımı, birden fazla tabloyu birleştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11) | UNION, JOIN kullanımı, HAVING ve EXISTS kullanımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12) | View ve Procedure oluşturma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13) | View and Procedure creation continued | 12. Hafta Tekrarı |
14) | Genel konu tekrarı ve soru çözümleri | 1-14 |
15) | Final | 1-14. Hafta Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Veritabanı Yönetim Sistemleri - Turgut Özseven / EKİN KİTABEVİ YAYINLARI |
Diğer Kaynaklar: | Ömer Faruk Çolakoğlu – SQL Öğreniyorum Link:https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/uygulamalarla-sql-oegreniyorum-8249 Engin Demiroğ – SQL Kursu Link: https://www.udemy.com/course/sql-kursu |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 15 | 2 | 51 | |||
Ödevler | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |