| Dersin Amacı: |
Dersin Amacı Bu ders ürünler ve hizmetler için etkileşim tasarımının bazı temel prensipleri üzerinden Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Tasarım Düşüncesi alanına giriş yapar; söz konusu alanlarda teknolojik faktörlerden öte insanların ihtiyaçlarını, tercihlerini ve deneyimlerini odak alır. Karmaşık tasarım sistemlerine bu tip bir yaklaşım sadece son kullanıcıları ele almakla kalmaz, aynı zamanda tüm paydaşları da ele alır. Bu ders öncelikle empatik yaklaşımı öğretir. Kullanıcı ile bağ kurmayı, tasarım sorularını sormayı ve proje fikri üretmeyi sağlar. Tasarım, test etme, prototipleme, rol yapma, ‘touch-point’ler ve benzeri gibi konuları anlamak ve uygulamak için bir çerçeve hazırlar. Öğrencilerin söz konusu uygulamaları yapabilmeleri için ders içinde ve dışında gerek kişisel gerekse ekip halinde üzerinde çalıştıkları egzersizler bulunmaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
Dersin İçeriği Öğrencilere, Design Thinking ve insan odaklı tasarım konusunda ürün, hizmet ve etkileşim, sistem tasarımı yaparken gerekli ve faydalı olabilecek kuramsal, kavramsal ve uygulamalı bilgi ve pratikleri kazandırmak. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı |
- |
| 1) |
Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı |
- |
| 1) |
Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı |
- |
| 2) |
İnsan odaklı yaklaşım nedir? |
- |
| 3) |
Empati metotları – saha çalışması görevi |
- |
| 3) |
Empati metotları – saha çalışması görevi |
- |
| 4) |
Persona – sınıf içi egzersiz |
- |
| 5) |
Problem Tanımı |
- |
| 6) |
6. Hafta Hap ve Nasıl Yapabiliriz cümlesi – sınıf içi egzersiz |
- |
| 7) |
Fikir Metotları – sınıf içi egzersiz |
- |
| 8) |
Ara Dönem Değerlendirmesi |
- |
| 9) |
Proje üzerine tashih |
- |
| 10) |
Prototip ve Test – sınıf içi egzersiz |
- |
| 11) |
Proje değerlendirmesi |
- |
| 12) |
Tasarım için bütçe çalışması |
- |
| 13) |
Tasarımın hikayeleştirerek anlatılması |
- |
| 14) |
Final sunumu |
- |