E-Ticaret ve Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI336 | ||||
Ders İsmi: | Tasarım Odaklı Düşünüş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | MELDA GÖKNEL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu ders ürünler ve hizmetler için etkileşim tasarımının bazı temel prensipleri üzerinden Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Tasarım Düşüncesi alanına giriş yapar; söz konusu alanlarda teknolojik faktörlerden öte insanların ihtiyaçlarını, tercihlerini ve deneyimlerini odak alır. Karmaşık tasarım sistemlerine bu tip bir yaklaşım sadece son kullanıcıları ele almakla kalmaz, aynı zamanda tüm paydaşları da ele alır. Bu ders öncelikle empatik yaklaşımı öğretir. Kullanıcı ile bağ kurmayı, tasarım sorularını sormayı ve proje fikri üretmeyi sağlar. Tasarım, test etme, prototipleme, rol yapma, ‘touch-point’ler ve benzeri gibi konuları anlamak ve uygulamak için bir çerçeve hazırlar. Öğrencilerin söz konusu uygulamaları yapabilmeleri için ders içinde ve dışında gerek kişisel gerekse ekip halinde üzerinde çalıştıkları egzersizler bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Öğrencilere, Design Thinking ve insan odaklı tasarım konusunda ürün, hizmet ve etkileşim, sistem tasarımı yaparken gerekli ve faydalı olabilecek kuramsal, kavramsal ve uygulamalı bilgi ve pratikleri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Empatik tasarım ve İçgüdüsel Tasarım ilke ve örneklerini anlatılması 2) Kullanıcı Odaklı Tasarım’ın temel metotlarını uygulayarak Persona ve Hedef Kitle belirlenmesi 3) Kullanıcı Odaklı Tasarım’ın üç temel kriteri olan: Elverişli Teknoloji, Uygulanabilir İş Planı ve Empatik Tasarım çerçevesinde yenilikçi ve orijinal bir proje yaratılması 4) Grup projelerini birer girişimcilik projesi olarak Kullanıcı odaklı Tasarım ilke ve prensiplerine göre değerlendirilmesinin öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı | - |
1) | Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı | - |
1) | Tanışma, büyük resim, yaratıcılık ve gerekli materyallerin tanıtımı | - |
2) | İnsan odaklı yaklaşım nedir? | - |
3) | Empati metotları – saha çalışması görevi | - |
3) | Empati metotları – saha çalışması görevi | - |
4) | Persona – sınıf içi egzersiz | - |
5) | Problem Tanımı | - |
6) | 6. Hafta Hap ve Nasıl Yapabiliriz cümlesi – sınıf içi egzersiz | - |
7) | Fikir Metotları – sınıf içi egzersiz | - |
8) | Ara Dönem Değerlendirmesi | - |
9) | Proje üzerine tashih | - |
10) | Prototip ve Test – sınıf içi egzersiz | - |
11) | Proje değerlendirmesi | - |
12) | Tasarım için bütçe çalışması | - |
13) | Tasarımın hikayeleştirerek anlatılması | - |
14) | Final sunumu | - |
Ders Notları / Kitaplar: | The Design of Everyday Things, Don Norman, 1988. Tasarım Odaklı Düşünce-Design Thinking, Emrah Kozan, 2021. |
Diğer Kaynaklar: | The Design of Everyday Things, Don Norman, 1988. Tasarım Odaklı Düşünce-Design Thinking, Emrah Kozan, 2021. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | ||||
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | ||||
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | 2 |
2) | Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | 1 |
3) | Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 10 |
Uygulama | 16 | 32 |
Derse Özgü Staj | 5 | 10 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 4 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 |
Proje | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |