UNI333 Üretici Yapay Zekalar Çağında İnsanİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI333
Ders İsmi: Üretici Yapay Zekalar Çağında İnsan
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Şebnem Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Yapay zekanın temel kavram ve ilkelerini ve insan toplumu üzerindeki etkisini anlamak.
2. Üretken yapay zekanın etik, sosyal ve kültürel sonuçlarını analiz edebilecektir.
3. Sanat, edebiyat, müzik ve iletişim dahil olmak üzere çeşitli alanlarda yapay zekanın potansiyel faydalarını ve risklerini keşfetmek.
4. Yapay zekanın insan kimliğini, yaratıcılığını ve ilişkilerini şekillendirmedeki rolünü değerlendirmek için eleştirel düşünme becerileri geliştirmek.
5. Multidisipliner bir bakış açısını teşvik etmek
Dersin İçeriği: 1. Yapay Zekaya Giriş: Yapay zekanın tarihi, kavramları ve türleri.
2. Üretken Yapay Zeka: Genel bakış, uygulamalar ve örnekler.
3. Etik Hususlar: YZ sistemlerinde gizlilik, önyargı, hesap verebilirlik ve şeffaflık.
4. YZ ve İnsan Yaratıcılığı
5.YZ'nin Sosyal Etkileri: Otomasyon, istihdam, eşitsizlik ve toplumsal dönüşüm.
6.YZ ve Gelecek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, üretken yapay zekanın etik ve toplumsal sonuçlarını eleştirel bir şekilde analiz edebilecektir.
2) Öğrenciler, yapay zekanın insan yaratıcılığını ve iletişimini şekillendirmedeki rolü hakkında bir anlayış geliştireceklerdir.
3) Öğrenciler yapay zekanın insan kimliği, ilişkileri ve karar verme süreçleri üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir.
4) Öğrenciler, çeşitli alanlarda yapay zekanın potansiyel riskleri ve faydaları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
5) Öğrenciler, YZ'nin toplum üzerindeki gelecekteki etkilerini değerlendirmek için disiplinler arası perspektifleri uygulayacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapay Zekaya Giriş
2) Yapay Zekanın Etiği: Gizlilik ve Önyargı
3) Üretken Yapay Zeka ve İnsan Yaratıcılığı
4) Üretken yapay zeka olarak ChatGpt, Bard, LLMA
5) Üretken yapay zeka olarak ChatGpt, Bard, LLMA
6) Üretken yapay zeka olarak Midjourney, Stable Diffusion, Dall-e
7) Üretken yapay zeka olarak Midjourney, Stable Diffusion, Dall-e
8) Vize Haftası
9) Farklı endüstri uygulamaları ile yapay zeka: Müzik Prodüksiyonu
10) Farklı endüstri uygulamaları ile yapay zeka: 3D tasarım öğeleri
11) Farklı endüstri uygulamaları ile yapay zeka: Görüntülerin Animasyonu
12) Üretken yapay zekalar ve bilgisayar tabanlı manipülasyon
13) ChatGPT ile kodlama ve geliştirme süreçleri
14) Müzik ve Eğlence Alanında Yapay Zeka
15) Gelecekteki Çıkarımlar ve Sonuç
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. "The AI Does Not Hate You: Superintelligence, Rationality, and the Race to Save the World" by Tom Chivers
2. "Artificial You: AI and the Future of Your Mind" by Susan Schneider
Diğer Kaynaklar: 1. Bostrom, N. (2016). Superintelligence: Paths, Dangers, Strategies.
2. Harari, Y. N. (2018). 21 Lessons for the 21st Century.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 1 45
Final 1 50
Toplam İş Yükü 137