Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Ders kitabı |
2) |
Siyaset Okuryazarlığına Giriş: Siyaset Okuryazarlığı Nedir? Siyaset vePolitika Kavramları, Siyaset Bilimi Nedir? Neleri İnceler? Siyasetin Dili:Kavramlar ve Kurumlar, İktidar (Asli Kurucu -Tali Kurucu İktidar),Egemenlik, Meşruluk. |
ders kitabı |
3) |
Siyaset Okuryazarlığına Giriş: Devlet, Devlet Şekilleri, Siyasal Sistemler,Hukuk Devleti, Temel Hak ve Hürriyetler, Anayasa, Güçler Ayrımı, Siyasal Güçler, Siyasal Davranış ve Siyasal Toplumsallaşma, Bireyin Siyasal Hayata Katılması, Demokrasi (melez rejimler, çoğunlukçu/ çoğulcu demokrasiler), Seçimler,-Siyasal güçler, Partiler, Bürokrasi ve Siyaset. |
ders kitabı |
4) |
Cumhuriyet Öncesi Siyaset: Yenilikçi Dönemde Siyaset / Restorasyon Dönemi,Nizam-ı Cedid, Sened-i İttifak, Tanzimat Öncesi Dönem,Tanzimat ve Islahat |
ders kitabı |
5) |
Cumhuriyet Öncesi Siyaset: Meşrutiyet ve Kanun-i Esasi / Avrupa Merkezli Dünya Dengesi, Jön Türkler, Anayasalar ve Yönetimin Genel Yapısı ,Modernleşen İdare ve Yerel Yönetimler, Meşrutiyet: İlk Devrim, Cihan Harbi |
ders kitabı |
6) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Türk Modernleşmesi, Cumhuriyet ve Devrimler, Cumhuriyet Anayasaları: 1921 ve 1924, Siyaset, Partiler, Yönetim ve UA İlişkiler, Başarısız bir Küresel Siyasi Örgüt Girişimi: Milletler Cemiyeti |
ders kitabı |
7) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Çok Partili Dönem, Sömürgeciliğin Sonu, UA Örgütler BM, AB, NATO, 2.Dünya Savaşı Sonrası, Küresel Siyasetin Çatı Örgütü: Birleşmiş Milletler, Türkiye’nin NATO Üyesi Olması,Yeşil Kuşak. |
ders kitabı |
8) |
Vize |
Vize |
9) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset:Göç ve Kentleşmenin Türk Siyasetine Etkileri,1960 Darbesi, Anayasası ve Etkileri, Kıbrıs Sorunu, İki Darbe Arası Karmaşa Dönemi, Türk Siyasetinde Sağ ve Sol Kavramları. |
ders kitabı. |
10) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Ümmetçilik ve Milliyetçilik Bağlamında Türk-İslam Sentezi, Sosyalist Sol, Sosyal Demokrasi ve Demokratik Sol,Sola Karşı Cephe Hükümetleri, 1980 Darbesi ve Yeni Anayasa, Siyaset Yapılanmasında Göç ve Kentleşmenin Süren Etkileri, Siyasetçi / Bürokrat İlişkileri. |
ders kitabı |
11) |
21.Yüzyıla Hazırlık Dönemi, Neo-Liberal Dönem, Küreselleşme ve Siyasete Etkileri, Avrupa Birliğine Giriş Süreci ve Siyasete Etkileri. |
ders kitabı. |
12) |
Yeni Yüzyılın Rengi: Yeşil, Çevre Sorunları ve İklim Değişimi, BM 2030 Hedefleri, Yeşil Yeni Düzen. |
ders kitabı. |
13) |
Türk Siyasetini Etkileyen Güncel Meseleler: 28 Şubat ve Sonrası, Mart Teskeresinin Etkileri, Bölgesel Çatışmalar Karşısında Türk Siyasetinin Tavrı, Çarpık Sivil Toplum Anlayışı ve Sonuçları, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Değerlendirmeler. |
ders kitabı. |
14) |
Türk Siyasetini Etkileyen Güncel Meseleler: 2018 Anayasa Değişiklikleri, Cumhurbaşkanlığı Rejimi ve Yönetim, 2820 Sayılı Siyasal Partiler Kanunu 1983, 2839 Sayılı Seçim Yasası 1983. |
ders kitabı. |
15) |
Genel Değerlendirme: Türk Siyasetinde Devam Eden Fay Hattı: Muhafazakarlık ve Yenilikçilik |
ders kitabı. |
Ders Notları / Kitaplar: |
-İnan, Süleyman (2021), Siyaset Okuryazarlığı, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
-Kışlalı, A. Taner (2018), Siyaset Bilimi, Kırmızı Kitap Yayınevi, İstanbul.-Erbay, Yusuf ve Akgün Hasan (2013), Modernleşmeden KüreselleşmeyeTürkiye’de Yerel Yönetimler, Tarihi ve Bugünü, Kazancı Kitap, İstanbul.-Erbay, Yusuf (2011), “Küreselleşme Sürecini Anlamaya Yardımcı BazıKavramlar”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Dergisi, Sayı 32,Bahar,ss. 279-294.-İlber Ortaylı, Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Cedid, Ankara, 2007-Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu: Klasik Çağ, İstanbul, Yapı KrediYayınları, 2003.- Erbay, Yusuf ve Dr. Hasan Akgün, From Modernisation to Globalisation,Local Authorities in Turkey, History and Today, , İmge Kitabevi, 2022, Ankara.-Stiglits,J.E (2002), Globalization and its Discontents, Norton, New York.-Bennett, A.L and Oliver, J.K (2002), International Organizations, Principlesand Issues, Seventh Edition, Pearson Education, New Jersey |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve
optisyenlik meslek mevzuatını bilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. |
|
3) |
Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. |
|
4) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
5) |
Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. |
|
6) |
Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. |
|
7) |
Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
8) |
Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . |
|
9) |
Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. |
|
10) |
Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. |
|
11) |
Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. |
|
12) |
Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. |
|
13) |
Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. |
|
14) |
Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. |
|
15) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
|