Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Ders kitabı |
2) |
Siyaset Okuryazarlığına Giriş: Siyaset Okuryazarlığı Nedir? Siyaset vePolitika Kavramları, Siyaset Bilimi Nedir? Neleri İnceler? Siyasetin Dili:Kavramlar ve Kurumlar, İktidar (Asli Kurucu -Tali Kurucu İktidar),Egemenlik, Meşruluk. |
ders kitabı |
3) |
Siyaset Okuryazarlığına Giriş: Devlet, Devlet Şekilleri, Siyasal Sistemler,Hukuk Devleti, Temel Hak ve Hürriyetler, Anayasa, Güçler Ayrımı, Siyasal Güçler, Siyasal Davranış ve Siyasal Toplumsallaşma, Bireyin Siyasal Hayata Katılması, Demokrasi (melez rejimler, çoğunlukçu/ çoğulcu demokrasiler), Seçimler,-Siyasal güçler, Partiler, Bürokrasi ve Siyaset. |
ders kitabı |
4) |
Cumhuriyet Öncesi Siyaset: Yenilikçi Dönemde Siyaset / Restorasyon Dönemi,Nizam-ı Cedid, Sened-i İttifak, Tanzimat Öncesi Dönem,Tanzimat ve Islahat |
ders kitabı |
5) |
Cumhuriyet Öncesi Siyaset: Meşrutiyet ve Kanun-i Esasi / Avrupa Merkezli Dünya Dengesi, Jön Türkler, Anayasalar ve Yönetimin Genel Yapısı ,Modernleşen İdare ve Yerel Yönetimler, Meşrutiyet: İlk Devrim, Cihan Harbi |
ders kitabı |
6) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Türk Modernleşmesi, Cumhuriyet ve Devrimler, Cumhuriyet Anayasaları: 1921 ve 1924, Siyaset, Partiler, Yönetim ve UA İlişkiler, Başarısız bir Küresel Siyasi Örgüt Girişimi: Milletler Cemiyeti |
ders kitabı |
7) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Çok Partili Dönem, Sömürgeciliğin Sonu, UA Örgütler BM, AB, NATO, 2.Dünya Savaşı Sonrası, Küresel Siyasetin Çatı Örgütü: Birleşmiş Milletler, Türkiye’nin NATO Üyesi Olması,Yeşil Kuşak. |
ders kitabı |
8) |
Vize |
Vize |
9) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset:Göç ve Kentleşmenin Türk Siyasetine Etkileri,1960 Darbesi, Anayasası ve Etkileri, Kıbrıs Sorunu, İki Darbe Arası Karmaşa Dönemi, Türk Siyasetinde Sağ ve Sol Kavramları. |
ders kitabı. |
10) |
Cumhuriyet Sonrası Siyaset: Ümmetçilik ve Milliyetçilik Bağlamında Türk-İslam Sentezi, Sosyalist Sol, Sosyal Demokrasi ve Demokratik Sol,Sola Karşı Cephe Hükümetleri, 1980 Darbesi ve Yeni Anayasa, Siyaset Yapılanmasında Göç ve Kentleşmenin Süren Etkileri, Siyasetçi / Bürokrat İlişkileri. |
ders kitabı |
11) |
21.Yüzyıla Hazırlık Dönemi, Neo-Liberal Dönem, Küreselleşme ve Siyasete Etkileri, Avrupa Birliğine Giriş Süreci ve Siyasete Etkileri. |
ders kitabı. |
12) |
Yeni Yüzyılın Rengi: Yeşil, Çevre Sorunları ve İklim Değişimi, BM 2030 Hedefleri, Yeşil Yeni Düzen. |
ders kitabı. |
13) |
Türk Siyasetini Etkileyen Güncel Meseleler: 28 Şubat ve Sonrası, Mart Teskeresinin Etkileri, Bölgesel Çatışmalar Karşısında Türk Siyasetinin Tavrı, Çarpık Sivil Toplum Anlayışı ve Sonuçları, 15 Temmuz Darbe Girişimi ve Değerlendirmeler. |
ders kitabı. |
14) |
Türk Siyasetini Etkileyen Güncel Meseleler: 2018 Anayasa Değişiklikleri, Cumhurbaşkanlığı Rejimi ve Yönetim, 2820 Sayılı Siyasal Partiler Kanunu 1983, 2839 Sayılı Seçim Yasası 1983. |
ders kitabı. |
15) |
Genel Değerlendirme: Türk Siyasetinde Devam Eden Fay Hattı: Muhafazakarlık ve Yenilikçilik |
ders kitabı. |
Ders Notları / Kitaplar: |
-İnan, Süleyman (2021), Siyaset Okuryazarlığı, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
-Kışlalı, A. Taner (2018), Siyaset Bilimi, Kırmızı Kitap Yayınevi, İstanbul.-Erbay, Yusuf ve Akgün Hasan (2013), Modernleşmeden KüreselleşmeyeTürkiye’de Yerel Yönetimler, Tarihi ve Bugünü, Kazancı Kitap, İstanbul.-Erbay, Yusuf (2011), “Küreselleşme Sürecini Anlamaya Yardımcı BazıKavramlar”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Dergisi, Sayı 32,Bahar,ss. 279-294.-İlber Ortaylı, Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Cedid, Ankara, 2007-Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu: Klasik Çağ, İstanbul, Yapı KrediYayınları, 2003.- Erbay, Yusuf ve Dr. Hasan Akgün, From Modernisation to Globalisation,Local Authorities in Turkey, History and Today, , İmge Kitabevi, 2022, Ankara.-Stiglits,J.E (2002), Globalization and its Discontents, Norton, New York.-Bennett, A.L and Oliver, J.K (2002), International Organizations, Principlesand Issues, Seventh Edition, Pearson Education, New Jersey |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. |
|
1) |
Ameliyathane Hizmetleri Programı’nın amacı, ameliyathanede kullanılan tüm alet ve malzemenin ameliyata hazır hale getirilmesini, cerrahi ekibe malzeme sağlanmasını ve ameliyathane ortamının, ameliyatın özelliğine göre uygun hale getirilmesini sağlayan yardımcı cerrahi sağlık personeli yetiştirmektir. Hem özel hem de kamu hastanelerinin bu alanda özel eğitim görmüş sağlık personeline ihtiyaç duyulması nedeniyle mezunların iş bulma imkânları yüksektir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. |
|
3) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. |
|
4) |
İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
5) |
Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. |
|
7) |
Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
8) |
Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
|
10) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|