Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI331 | ||||
Ders İsmi: | Pazarlamaya Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SIRMA MERYEM SÖNMEZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders çağdaş pazarlama uygulamalarına kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler bu dersi tamamladığında şunları yapabilecektir: • Temel pazarlama kavramlarını ve bunların gerçek dünyadaki uygulamalarını anlamak • Pazarlama sorunlarını analiz etmeye yönelik en son teknoloji çerçeveleri ve teknikleri uygulayabilmek • Bir pazarlama planını analiz etmek ve geliştirmek Bu ders hem pazarlama teorisini hem de pratiğini incelemektedir. Pazarlama sorunlarına yaklaşmak için yerleşik kavramları, çerçeveleri, teknikleri, vaka çalışmalarını inceleyecek ve pratik yolları tartışacağız. |
Dersin İçeriği: | İşlenecek konular arasında pazar planlaması, pazar araştırması, tüketici davranışları, reklam ve tanıtım, markalaşma, pazarlama stratejisi, dağıtım, fiyatlandırma, ürün yönetimi, küresel ve sürdürülebilir pazarlama bulunmaktadır. Öğrenciler, yeni bir ürünün lansmanına odaklanan ödevlerine ek olarak, ders boyunca teorileri gerçek hayattaki çeşitli örneklere ve vakalara uygulayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamayı bir süreç ve fonksiyon olarak anlamak 2) Pazar bölümleme ve planlama için kullanılan araçları anlamak 3) Pazarlama karmasının unsurlarını, bunların değer geliştirme ve tüketicilere değer sunma rollerini anlamak 4) Sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmada pazarlamanın önemini anlamak 5) Kuruluşların karşılaşabileceği fırsatları ve zorlukları, bunların pazarlama karar alma sürecini nasıl şekillendirdiğini anlamak ve değerlendirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlamaya Giriş | |
2) | Küresel, Etik, Sürdürülebilir Pazarlama | |
3) | Stratejik Pazar Planlaması | |
4) | Pazar Araştırması ve Pazarlama Analitiği | |
5) | Pazarlama Stratejisi: Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma | |
6) | Tüketici ve İş Piyasaları: Tüketici Davranışı ve B2B Pazarlama | |
7) | Ürün Yönetimi 1: İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme | |
8) | Ürün Yönetimi 2: Ürün Stratejisi ve Markalaşma | |
9) | Reklam ve Satış Tutundurmaları | |
10) | Kişisel Satış, Halkla İlişkiler, Sosyal Medya ve Doğrudan/Veritabanı Pazarlama | |
11) | Fiyatlandırma | |
12) | Dağıtım - Teslimat ve Strateji | |
13) | Hizmet Pazarlaması ve Perakendecilik | |
14) | Revizyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture Notes Slaytlar/Slides |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler & Gary Armstrong - Principles of Marketing, Eighteenth Edition, Global Edition, Pearson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | ||||||||||||||||||||
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | ||||||||||||||||||||
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | ||||||||||||||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||||||||
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||||||||||||||||
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||||||||
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | ||||||||||||||||||||
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | ||||||||||||||||||||
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | |
2) | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | |
3) | Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | |
5) | Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | |
6) | Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
7) | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
8) | Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | |
9) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
10) | Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
12) | Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | |
13) | Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | |
14) | Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | |
15) | Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | |
16) | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | |
17) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
18) | Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | |
19) | Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
20) | Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 50 | 1 | 51 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |