Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI327 | ||||
Ders İsmi: | R ile Veri Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYŞEGÜL ÇALIŞKAN İŞCAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ayşegül Çalışkan İşcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders temel düzeyde R programlama dilini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, R programlama dillerinin temel öğelerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) R programlama dili hakkında bilgi sahibi olmak 2) R programlama dilini temel düzeyde öğrenir. 3) R dilini kullanarak herhangi bir veriyi analiz edebilir. 4) Herhangi bir R kodunu anlayabilir ve işleyebilir. 5) R dilini kullanarak istatistiksel analiz yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | R Aritmetiği, Veri Çeşitleri | |
3) | Değişkenler, Vektörler | |
4) | Matrisler | |
5) | Listeler, Veri Çerçeveleri | |
6) | Faktörler, Veri Okuma ve Yazma | |
7) | Egzersizler, Ders Tekrarı | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Kontrol akışı, fonksiyonlar | |
10) | Verileri Keşfetme ve Hazırlama | |
11) | Metin verileriyle çalışma | |
12) | Sayısal Verilerin Hazırlanması, Tarihlerin İşlenmesi | |
13) | Verileri birleştirme, frekans tabloları | |
14) | Temel R'de çizim, ggplot2 ile çizim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Mark Gardener - Beginning R_ The Statistical Programming Language-Wrox 2. Tony Fischetti - Data Analysis with R_ Load, wrangle, and analyze your data using the world's most powerful statistical programming language-Packt Publishing (2015) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Mark Gardener - Beginning R_ The Statistical Programming Language-Wrox 2. Tony Fischetti - Data Analysis with R_ Load, wrangle, and analyze your data using the world's most powerful statistical programming language-Packt Publishing (2015) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 13 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Proje | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 70 |