UNI326 Sağlıkta Dijital Teknolojilerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI326
Ders İsmi: Sağlıkta Dijital Teknolojiler
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. EMEL GÜMÜŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Emel Gümüş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste;
Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka ve Dijital Teknolojiler
hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları ve teknolojiyi
kullanma, multidisipliner çalışma konusundan işbirliği
sağlama ve Dijital teknolojilerle entegre çalışmaları
amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;

1. Sağlık hizmetlerinde dijital teknolojiler ve Yapay Zeka konusunda
temel bilgileri sözlü/yazılı olarak ifade edebilir/açıklayabilir.
2. Sağlık hizmetlerinde yıkıcı teknoloji olarak adlandırılan
kavramlar ve uygumalar konusunu sözlü/yazılı olarak sunabilir.
3. Ders kapsamında ele alınan dijital teknoloji ve ilgili diğer
kavramları tanımlayabilir ve aralarındaki bağlantıları
açıklayabilir.
4. İnovatif düşünme konusunu tanımlayabilir ve tartışabilir.
5. Girişimci ruh ile sağlık hizmetleri konularında teknolojik çözüm
önerileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
6. Teknoloji, inovasyon ve girişimcilik kavramları arasındaki var
olan bağlantıları karşılaştırabilir/benzerliklerini ve farklılıklarını
açıklayabilir.
7. Teknoloji temelli projeler için gerekli donanıma sahip olacak
öğrenciler inovatif ve girişimci ruh ile fikirlerini hayata
geçirebilmek için temel adımları listeleyebilir/gruplayabilir.
8. Etik ve Yasal Konular hakkında bilgi sahibi olma ve
değerlendirme yapabilme,
9. Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve İşbirliği
10. Yeni Trendler ve Gelecek Perspektifleri hakkında değerlendirme
yapabilecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Sağlık hizmetlerinde dijital teknolojiler ve Yapay Zeka konusunda temel bilgileri sözlü/yazılı olarak ifade edebilir/açıklayabilir.
2) 2. Sağlık hizmetlerinde yıkıcı teknoloji olarak adlandırılan kavramlar ve uygumalar konusunu sözlü/yazılı olarak sunabilir.
3) 3. Ders kapsamında ele alınan dijital teknoloji ve ilgili diğer kavramları tanımlayabilir ve aralarındaki bağlantıları açıklayabilir.
4) 4. İnovatif düşünme konusunu tanımlayabilir ve tartışabilir.
5) 5. Girişimci ruh ile sağlık hizmetleri konularında teknolojik çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
6) 6. Teknoloji, inovasyon ve girişimcilik kavramları arasındaki var olan bağlantıları karşılaştırabilir/benzerliklerini ve farklılıklarını açıklayabilir.
7) 7. Teknoloji temelli projeler için gerekli donanıma sahip olacak öğrenciler inovatif ve girişimci ruh ile fikirlerini hayata geçirebilmek için temel adımları listeleyebilir/gruplayabilir.
8) 8. Etik ve Yasal Konular hakkında bilgi sahibi olma ve değerlendirme yapabilme,
9) 9. Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve İşbirliği
10) 10. Yeni Trendler ve Gelecek Perspektifleri hakkında değerlendirme yapabilecekler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilerle Tanışma • Giriş: Dersin içeriği, değerlendirme yöntemleri ve beklentilerin kapsamlı açıklanması
2) Sağlık Hizmetlerinde Dijital Teknolojilere Giriş • Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm • Sağlık Hizmetlerinde dijital teknolojilerin gelişimi
3) Sağlık Hizmetlerinde teknolojinin kullanımı, • Yapay Zeka kavramı? • Yapay Zeka öğrenme yöntemleri ve Biaslar
4) Mobil Uygulamalar, • Giyilebilir Teknolojiler • Nesnelerin interneti (IoT)
5) Sanal ve arttırılmış gerçeklik, BloczincirAR, VR, XR Teknolojileri
6) Dijital çağda sağlık çalışanı olmak ve dijital sağlık okuryazarlığı
7) Bakım Kalitesini iyileştirme ve bakım kalitesini değiştirme yapay zeka ve inovasyonun rolü
8) Ara sınav haftası
9) Sağlıkta Dijital Öykü ve Oyunlaştırma • Çocuklara yönelik eğitim programları hazırlama
10) Dijital Öykü ve Oyunlaştırma Örnekleri, Online eğitim modelleri ve YouTube
11) Sağlık Ekosisteminde Girişimcilik Projeleştirme Yeneteneği ve Sağlıkta Yapay Zeka Proje Örnekleri
12) Yapay Zeka Robot Teknolojileri, Robot Hemşireler, Robot Doktorlar , Çocuklar ve Robotlar
13) Telesağlık, teletıp, elektronik sağlık kayıtları, büyük veri
14) Bağımlılıklar – Teknoloji bağımlılığı ve dikkat edilmesi gereken noktalar, anne babalar ve çocuklar özelinde
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları kullanılacak * Ders kitabı zorunlu değil
Diğer Kaynaklar: *"Digital Transformation: Build Your Organization's Future for the
Innovation Age" - Lindsay Herbert
* "The Fourth Industrial Revolution" - Klaus Schwab
* "Healthcare Disrupted: Next Generation Business Models and
Strategies" - Jeff Elton, Anne O'Riordan



*Sağlık Bilimlerinde Yapay Zekâ. (2019). Melih Bulut, Nevit Dilmen,


Gökhan Bora Esmer, Murat Gezer, Çiğdem Selçukcan Erol, Leyla
Türker Şener (Ed.). İstanbul: Çağlayan Kitabevi.
*Tıp Bilişimi. (2021). Nilgün Bozbuğa, Sevinç Gülseçen. (Ed.). İstanbul:
İstanbul University Press. Sağlıkta İleri Teknoloji. (2019). Mustafa Said
Yıldız (Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder.
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar.
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 1
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 1
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. 3
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. 3
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 2
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 2
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. 2
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 1 42
Ara Sınavlar 1 30 1 31
Final 1 30 1 31
Toplam İş Yükü 104