Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5080 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Ergenlerle Bilişsel Davranışçı Terapi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Hasan Demirci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapinin temel ilke ve uygulamalarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Çocuk ve ergenlerin değerlendirilmesini, bilişsel davranışçı terapi tekniklerini ve uygulamalarını, bu teknik ve uygulamaların çocuk ve ergenlerde kullanımını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bilişsel ve davranışçı terapi teknik ve uygulamalarını öğrenir. 2) Çocuk ve ergenlerin değerlendirilmesini ve değerlendirme basamaklarını öğrenir. 3) Vaka formülasyonu yapabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders tanıtımı, giriş | Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias |
2) | Çocuk ve ergen değerlendirmesi-1 (ilk görüşme) | Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias |
3) | Çocuk ve ergen değerlendirmesi-2 (gelişim öyküsü alma, aileyi değerlendirme) | - |
4) | Çocuk ve ergenlerle terapötik ilişki kurma | -- |
5) | Bilişsel davranışçı terapide temel kavramlar | -- |
6) | Bilişsel davranışçı vaka formülasyonu | -- |
7) | Seansların yapısı ve terapinin uygulanması | -- |
8) | vize | -- |
9) | Psikoeğitim-1 (duygu ve düşünce eğitimi) | -- |
10) | Psikoeğitim-2 ( duygu-düşünce- davranış ilişkisi kurma, modeli danışana tanıtma) | -- |
11) | Bilişsel yeniden yapılandırma | -- |
12) | Gevşeme eğitimi | -- |
13) | Sosyal beceri eğitimi, problem çözme eğitimi | -- |
14) | Davranışsal teknikler | -- |
15) | Final Sınavı | tüm kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias |
Diğer Kaynaklar: | Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | 3 | ||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | ||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | ||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | 1 | ||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 1 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 1 |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 1 |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 70 | 1 | 71 | |||
Final | 1 | 80 | 1 | 81 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |