Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5080
Ders İsmi: Çocuk ve Ergenlerle Bilişsel Davranışçı Terapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Dr. Hasan Demirci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapinin temel ilke ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin İçeriği: Çocuk ve ergenlerin değerlendirilmesini, bilişsel davranışçı terapi tekniklerini ve uygulamalarını, bu teknik ve uygulamaların çocuk ve ergenlerde kullanımını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bilişsel ve davranışçı terapi teknik ve uygulamalarını öğrenir.
2) Çocuk ve ergenlerin değerlendirilmesini ve değerlendirme basamaklarını öğrenir.
3) Vaka formülasyonu yapabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders tanıtımı, giriş Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias
2) Çocuk ve ergen değerlendirmesi-1 (ilk görüşme) Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi Editör: Prof.Dr. Oya Sorias
3) Çocuk ve ergen değerlendirmesi-2 (gelişim öyküsü alma, aileyi değerlendirme) -
4) Çocuk ve ergenlerle terapötik ilişki kurma --
5) Bilişsel davranışçı terapide temel kavramlar --
6) Bilişsel davranışçı vaka formülasyonu --
7) Seansların yapısı ve terapinin uygulanması --
8) vize --
9) Psikoeğitim-1 (duygu ve düşünce eğitimi) --
10) Psikoeğitim-2 ( duygu-düşünce- davranış ilişkisi kurma, modeli danışana tanıtma) --
11) Bilişsel yeniden yapılandırma --
12) Gevşeme eğitimi --
13) Sosyal beceri eğitimi, problem çözme eğitimi --
14) Davranışsal teknikler --
15) Final Sınavı tüm kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi
Editör: Prof.Dr. Oya Sorias

Diğer Kaynaklar: Çocuklar ve Ergenler İçin Bilişsel Davranışçı Terapi
Editör: Prof.Dr. Oya Sorias

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 2 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 2
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 2
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 3 1
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 2
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 2
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 1
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 2
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 1
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 1
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 2
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 70 1 71
Final 1 80 1 81
Toplam İş Yükü 191