Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5079
Ders İsmi: Bağımlılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Alkol ve Madde Bağımlılığı konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bağımlılık tanımı ve terminolojisi, Bağımlılığın etyolojisi, Bağımlılık yapan mladdelerin özellikleri, Bağımlılık tedavisi, Bağımılılığın seyri ve sonuçları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir
2) Öğrenciler, bağımlığı etkileyen faktörleri öğrenir.
3) Bağımlılıkla ilişkili psiko-sosyal faktörleri açıklama.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağımlılıkla ilişkili temel kavramlar ve tanımlar Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. Mücahit ÖZTÜRK, Kültegin ÖGEL, Cüneyt EVREN, Rabia BİLİCİ. Yeşilay Yayınları
2) Bağımlılık türleri --
3) Bağımlılığın nedenleri --
4) Bağımlılıkta risk faktörleri ve koruyucu faktörler -
5) Madde bağımlılığı -
6) Alkol bağımlılığı Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. Mücahit ÖZTÜRK, Kültegin ÖGEL, Cüneyt EVREN, Rabia BİLİCİ. Yeşilay Yayınları
7) Teknoloji bağımlılığı -
8) vize -
9) Bağımlılık sonucu oluşan ruhsal sorunlar Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL Iş Kültür Sanat Yayıncılık
10) Bağımlılık sonucu oluşan ruhsal sorunlar Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL IQ Kültür Sanat Yayıncılık
11) Bağımlılıkta önleme programları -
12) Bağımlılıkta tedavi programları -
13) Bağımlılıkta tedavi programları -
14) vaka çalışması -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alkol ve Maddeyle İlişkili Bozukluklar.Tosun M,İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları
Diğer Kaynaklar: Alkol ve Maddeyle İlişkili Bozukluklar.Tosun M,İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 2 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 1
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 2 3
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 2
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 3
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2 3
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 3
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 3
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3 2
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 1
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 2
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 60 60
Final 1 90 90
Toplam İş Yükü 189