Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5079 | ||||
Ders İsmi: | Bağımlılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Alkol ve Madde Bağımlılığı konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bağımlılık tanımı ve terminolojisi, Bağımlılığın etyolojisi, Bağımlılık yapan mladdelerin özellikleri, Bağımlılık tedavisi, Bağımılılığın seyri ve sonuçları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir 2) Öğrenciler, bağımlığı etkileyen faktörleri öğrenir. 3) Bağımlılıkla ilişkili psiko-sosyal faktörleri açıklama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağımlılıkla ilişkili temel kavramlar ve tanımlar | Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. Mücahit ÖZTÜRK, Kültegin ÖGEL, Cüneyt EVREN, Rabia BİLİCİ. Yeşilay Yayınları |
2) | Bağımlılık türleri | -- |
3) | Bağımlılığın nedenleri | -- |
4) | Bağımlılıkta risk faktörleri ve koruyucu faktörler | - |
5) | Madde bağımlılığı | - |
6) | Alkol bağımlılığı | Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. Mücahit ÖZTÜRK, Kültegin ÖGEL, Cüneyt EVREN, Rabia BİLİCİ. Yeşilay Yayınları |
7) | Teknoloji bağımlılığı | - |
8) | vize | - |
9) | Bağımlılık sonucu oluşan ruhsal sorunlar | Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL Iş Kültür Sanat Yayıncılık |
10) | Bağımlılık sonucu oluşan ruhsal sorunlar | Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. Kültegin ÖGEL IQ Kültür Sanat Yayıncılık |
11) | Bağımlılıkta önleme programları | - |
12) | Bağımlılıkta tedavi programları | - |
13) | Bağımlılıkta tedavi programları | - |
14) | vaka çalışması | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Alkol ve Maddeyle İlişkili Bozukluklar.Tosun M,İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Alkol ve Maddeyle İlişkili Bozukluklar.Tosun M,İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 1 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | 3 | ||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 | 3 | ||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 3 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | 2 | ||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 3 |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 | ||||
Final | 1 | 90 | 90 | ||||
Toplam İş Yükü | 189 |