Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilerle tanışma ve ders tanıtımı, çalışma planı.
Pozitif psikoloji nedir?
|
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
2) |
Pozitif psikolojinin Temel Bileşenleri |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
3) |
Duygusal Zeka |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
4) |
Duygular |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
6) |
İyimserlik ve Umut |
Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
7) |
Pozitif Psikolojide Akış
|
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
8) |
vize |
sınav |
9) |
Pozitif Psikolojide Motivasyon |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
10) |
Psikolojik Sağlamlık, Stresle Başa Çıkma, Travma Sonrası Gelişme |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
11) |
Öğrenci Sunumları: Yaratıcılık ve bilgelik |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
12) |
Öğrenci Sunumları: Pozitif İlişkiler |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
13) |
Öğrenci Sunumları: Pozitif Psikoterapiler |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
14) |
Öğrenci Sunumları: Pozitif Liderlik |
-Seligman, M.E &Csikszentmihalyi, M. (2014). ‘Positive Psychology: An Introduction. In Flow and the Foundations of Positive Psychology (pp. 279-298).
Carr, A. (2016). ‘Pozitif Psikoloji’. Birinci Basım. Çeviri: Ümit Şendilek. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
15) |
final |
sınav |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. |
2 |
2) |
Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. |
3 |
4) |
Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. |
1 |
5) |
Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. |
|
6) |
Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. |
2 |
7) |
Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. |
2 |
8) |
Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. |
|
9) |
Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. |
2 |
10) |
Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. |
|
11) |
Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir |
1 |
12) |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
|
13) |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
2 |
14) |
Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
3 |