Moleküler Biyoloji ve Genetik (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MBG5009 | ||||
Ders İsmi: | Omic Teknolojileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAAN ADACAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, moleküler biyoloji ve genetik öğrencilerine sistem biyolojisi / omik teknolojileri kavramını tanıtmak ve bunları mesleklerine nasıl entegre edebilecekleri konusunda fikir vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sistem biyolojisi ve omik teknolojilerinin tanımını, omik veri tiplerinin analizini, omik verilerinin ilaç yeniden konumlandırmasına entegrasyonunu ve omik verileri üzerinden moleküler yol analizlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem biyolojisi ve omik teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak 2) Farmakogenetik kavramını öğrenir 3) OMIC teknolojileri (genomik, transkriptomik, proteomik) hakkında detaylı bilgi sahibi olmak 4) OMIC teknolojilerinin ilaç keşif ve geliştirme süreçlerine nasıl entegre edileceğini öğrenir 5) Transkriptom verileri hakkında temel bilgiye sahip ve transkriptom verileri üzerinden ilaç yeniden konumlandırması yapabilir. 6) Biyomarker keşfi için OMIC teknolojilerinin nasıl analiz edileceğini öğrenir 7) İlaçların yeniden konumlandırılması için kullanılan web araçlarını öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Omik teknolojilerine ve sistem biyolojisine giriş | - |
3) | • İlaç keşfi ve geliştirme sürecinde biyoinformatik • Farmakogenetik | - |
4) | • Kişiselleştirilmiş tıpta ve biyobelirteç keşfinde biyoinformatiğin rolü • Genomik-ilaç direnci-kişiselleştirilmiş ilaç ilişkilerinin incelenmesi • Çeşitli hastalıklarda genetik profil tarafından kodlanan proteinlerin rollerinin ilaç molekülü oluşumu üzerindeki faktöriyel etkileri. | - |
5) | • OMICS Teknolojileri (Genomik, Transkriptomik, Proteomik, Metabolomik, Lipidomik) | - |
6) | • Transkriptom Veri analizi I | - |
7) | Transkriptom Veri analizi II | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Transkriptom Veri analizi III | - |
10) | • İlaç yeniden konumlandırma • İlaç yeniden konumlandırmada web araçları | - |
11) | • Gen zenginleştirme analizleri • Moleküler yolak analizleri | - |
12) | • Protein-protein etkileşim ağları • Cytoscape Kullanımı | - |
13) | Öğrenci Proje Sunumları | - |
14) | Öğrenci Proje Sunumları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer notes |
Diğer Kaynaklar: | Literature examples |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | ||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | ||||||||
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme. | ||||||||
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme. | 3 |
8) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 2 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Proje | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Ödevler | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |