Moleküler Biyoloji ve Genetik (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBG5008
Ders İsmi: Üreme Biyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYCA ZEYNEP İLTER TATAROĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ayca İlter
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu kapsamlı ders, öğrencilere hem histolojinin hem de üreme biyolojisinin temel kavramlarını tanıtarak, insan vücudunun mikroskobik yapısına ve üreme sistemlerinin işleyişine bütüncül bir bakış sunmaktadır. Ders kapsamında, dokuların ve organların mikroskobik yapıları, bunların fizyolojik işlevlerin sürdürülmesindeki rolleri ile birlikte ele alınacaktır.

Dersin İçeriği: Bu ders, histoloji ve üreme biyolojisinin temel yapı ve işlev ilişkilerini bütüncül bir yaklaşımla ele almaktadır. Öncelikle epitel, bağ, kas ve sinir dokuları gibi temel doku türleri incelenir. Ardından, organ sistemlerinin histolojik yapıları detaylandırılarak hücre ve doku organizasyonunun fizyolojik işlevlerle olan ilişkisi açıklanır. Üreme sistemine odaklanan bölümde ise, kadın ve erkek üreme organlarının mikroskobik yapıları, gametogenez süreçleri (spermatogenez ve oogenez), fertilizasyon ve erken embriyonik gelişim konuları ele alınır. Ayrıca, kök hücreler, mitokondriler ve eksozomlar gibi hücresel tedavi yaklaşımlarının fertilizasyon sürecindeki potansiyel rolleri, güncel bilimsel makaleler ışığında tartışılarak incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Grup çalışması becerilerini göstermek.
2) Endokrin sistemin nasıl işlediğini tanımlayabilecektir.
3) Doğum sürecini tanımlayabilecektir.
4) Kadın üreme sisteminin işleyişinde hormonal ve sinirsel sistemlerin rollerini açıklayabilecektir.
5) Erkek üreme sisteminin işleyişinde hormonal ve sinirsel sistemlerin rollerini açıklayabilecektir.
6) Erkeklerde ve kadınlarda ergenlikle ilişkili süreci, hormonal düzenlemeyi ve değişiklikleri açıklayabilecektir.
7) Gamet taşınması, döllenme, implantasyon ve erken bölünme ve blastosist oluşumu süreçlerini açıklar.
8) İnsan erkek ve kadın üreme sistemleri arasındaki anatomik farklılıkları tanımlayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Histolojiye Giriş: Temel konsept ve Histolojik teknikler Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
2) Epitel Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
3) Bağ Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
4) Kıkırdak ve Kemik Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
5) Bone Tissue Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
6) General Tekrar Ders Notları
7) Vize Sınavı- Araştırma Ödevi Makaleler
8) Kas Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
9) Sinir Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
10) Kan Doku Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
11) Spermatogenez Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
12) Oogenez Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
13) Kadın Üreme Sistemi (Ovulasyon) Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
14) Makale tartışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Histology, Ross & Pawlina, Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas, Authors: Anthony L. Mescher, L. Carlos Junqueira
Diğer Kaynaklar: Ders notları, konu ile ilgili makaleler, ders kitabı
Lecture notes and related scientific papers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme.
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme.
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 5 70
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 140