Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI323
Ders İsmi: Sosyal Bilimler için Araştırma Yöntemlerine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SELEN YANMAZ
Dersi Veren(ler): Selen Yanmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde “neden” ve “nasıl” veri topladığımızı ve bilgi ürettiğimizi öğretmek ve onların sosyal bilimsel yaklaşımı benimsemelerine yardımcı olmaktır. Ders, öğrencilerin araştırmanın aşamalarını, araştırma yaparken dikkate alınan ilkeleri ve sosyal bilimlerde araştırma yapmak için kullanılan çeşitli yöntemleri öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere sosyal bilimlerde araştırmanın temel ilkelerini tanıtacaktır. Onlara araştırma yapmanın ve incelemenin kurallarını, araştırma yaparken etik hususları ve ilk etapta araştırmayı düzgün yapmanın neden önemli olduğunu öğretecektir. Ders, araştırmanın temel adımlarını ve çeşitli sosyal araştırma yöntemlerini kapsayacak ve öğrencileri kendi araştırmalarını tasarlama becerilerini kazanmaya hazırlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal bilimlerde bir araştırmanın nasıl yapılacağı üzerine bilgi edinir
2) Niteliksel ve niceliksel araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur
3) Araştırmanın nesnesi ve değişkenleri hakkında bilgi sahibi olur
4) Okuduğu bir bilimsel eserin araştırmasının nasıl yapıldığını ve bilginin nasıl üretildiğini anlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma Nedir? Araştırma Yöntemlerine Giriş
2) Araştırma Süreci ve Araştırma Tasarımı
3) Araştırma, Literatür Taraması ve Referans Verme
4) Researching, Literature Review and Referencing
5) Etik
6) Kavramsallaştırma ve Ölçme
7) Örnekleme
8) Nicel yöntemler
9) Nicel yöntemler
10) Niteliksel Yöntemler
11) Niteliksel Yöntemler
12) Veri Analizi ve Bulguların Raporlanması
13) Veri Analizi ve Bulguların Raporlanması
14) Özet

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Course Materials
Investigating the Social World. 9th Edition. By Russel K. Schutt (will be uploaded on course page)

What is Research? Introduction to Research Methods
Chapter 1 Science, Society, and Social Research

Research Process and Research Design
Chapter 2 The Process and Problems of Social Research (pg.89-104, 123-155)

Researching, Literature Review and Referencing
Chapter 2 The Process and Problems of Social Research (pg. 104-122)
Appendix A: Questions to Ask About a Research Article
Appendix B: How to Read a Research Article


Ethics
Chapter 3 Research Ethics and Research Proposals

Conceptualization and Measurement
Chapter 4 Conceptualization and Measurement

Sampling
Chapter 5 Sampling and Generalizability

Quantitative Methods
Chapter 8 Survey Research
Chapter 9 Quantitative Data Analysis

Qualitative Methods
Chapter 10 Qualitative Methods
Chapter 11 Qualitative Data Analysis

Data Analysis and Reporting the Findings
Chapter 16 Summarizing and Reporting Research

Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100