Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Bir disiplin olarak Mimarlık nedir?
|
Tanyeli, Uğur. 2017. Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı İçin Altlık. İstanbul: Metis Yayınları |
2) |
Mekan - Yer İlişkisi
Filistin Bedevi Köyleri - Graound Truth Projesi Örneği
|
Sharr, A. 2013. Mimarlar için Heidegger. Çeviren: Volkan Atmaca. İstanbul: Yem Yayınları. |
3) |
Kent ve Politika
Antik Yunan Şehir Devletleri Örneği
|
Sennet, R. 2008. Ten ve Taş, Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. Çeviren: Tuncay Birkan. İstanbul: Metis Yayınları. |
4) |
Heterotopya Nedir?
Bertelmanplein (Aldo van Eyck) Oyun Alanı Örneği.
|
Tanju, Bülent. Hollanda’da Tasarım: Sonlu ve Sonsuz Oyunlar. Manifold. 2018
Foucault, M. 1984. Of Other Spaces: Utopias and Heterotopias. Translated by Jay Miskowiec. Architecture /Mouvement/ Continuité |
5) |
Heterotopya
2008 Aralık Ayaklanması ve Exarchia Parkı Örneği
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır |
6) |
Non-binary Mimarlık
E. 1027 House (Eileen Gray) Örneği
|
Bonnevier, K. 2005. A Queer Analysis of Eileen Gray’s E.1027. London and New York: Routledge Press |
7) |
Ara Sınav |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır |
8) |
Sunum Haftası |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır |
9) |
Sunum Haftası |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. |
10) |
Mekansal Faillik ve Alternatif Pratikler
Villa Verde Housing (2010) Örneği
Quinta Monroy Housing (2003) Örneği
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır |
11) |
Göç ve Mültecilik
Filistin, Batı Şeria’daki Al-Fawwar Kampı Örneği
|
Petti, A. 2013. Arredamento Mimarlık. Sayı 288. Kamp/Mülteci: Çatışma Mekanlarında Sömürgesizleştirme Mimarlığı. |
12) |
Kent, Kamp, Müşterekleşme
Diyarbakır Çınar Mülteci Kampı Örneği
|
Agamben, G. 2013. Kutsal İnsan, Egemen İktidar ve Çıplak Hayat. Çeviren: İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
13) |
Forensik Mimarlık
DAAR Architecture Çalışmaları
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır |
14) |
Mülteci Mirası
Filistin Dheisheh Mülteci Kampı Örneği
|
Bauman, Z. 2015. Sosyolojik Düşünmek. Çeviren: Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
14) |
Mülteci Mirası
Filistin Dheisheh Mülteci Kampı Örneği
|
Bauman, Z. 2015. Sosyolojik Düşünmek. Çeviren: Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Sennet, R. 2008. Ten ve Taş, Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. Çeviren: Tuncay Birkan. İstanbul: Metis Yayınları.
• Lefebvre, H. 2015. Mekanın Üretimi. Çeviren: Işık Ergüden. İstanbul: Sel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
• Agamben, G. 2013. Kutsal İnsan, Egemen İktidar ve Çıplak Hayat. Çeviren: İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
• Bonnevier, K. 2005. A Queer Analysis of Eileen Gray’s E.1027. London and New York: Routledge Press.
• Foucault, M. 1984. Of Other Spaces: Utopias and Heterotopias. Translated by Jay Miskowiec. Architecture /Mouvement/ Continuité.
• Sennet, R. 2008. Ten ve Taş, Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. Çeviren: Tuncay Birkan. İstanbul: Metis Yayınları.
• Sharr, A. 2013. Mimarlar için Heidegger. Çeviren: Volkan Atmaca. İstanbul: Yem Yayınları.
• Tanju, Bülent. Hollanda’da Tasarım: Sonlu ve Sonsuz Oyunlar. Manifold. 2018.
• Tanyeli, Uğur. 2017. Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı İçin Altlık. İstanbul: Metis Yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
2 |
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
2 |
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
1 |
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
1 |
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
1 |
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
1 |
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|