Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Design Thinking |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
2) |
Design Thinking |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
3) |
Design Thinking |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
4) |
Design Thinking
Brief discussion on the Term Work |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
5) |
Design Thinking
Guest Speaker |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
6) |
Design Thinking
Guest Speaker |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
7) |
Design Thinking
Guest Speaker |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
8) |
Design Thinking
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
9) |
Design Thinking
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
10) |
Design Thinking
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
11) |
Term Work: System Discovery
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
12) |
Term Work: Mapping
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
13) |
Group Work
|
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
14) |
Term Work: Final, Data Visualization, Pecha Kucha Event |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio |
Diğer Kaynaklar: |
İngin, A., & Derviş, P. (2011). Made in Şişhane. İstanbul: Tetra İletişim Hizmetleri Ltd. Şti.
Kim, D. H. (1999). Introduction to systems thinking (Vol. 16). Waltham, MA: Pegasus Communications.
Lee, A. J. (2016). Resilience by design.Chapter 2 Systems Thinking Springer.
Richmond, B., & Peterson, S. (2001). An introduction to systems thinking. High-Performance Systems., Incorporated.
Senge, P. (1990). The 5th discipline. Bantam Doubleday Dell Publishing Group
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|