ARCH0003 Systems Thinkingİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH0003
Ders İsmi: Sistem Düşüncesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ERDEM
Dersi Veren(ler): Arzu Erdem
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, konuyu üç farklı ölçekte işleyerek dünyadaki mevcut gizli sistemlere yönelik farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır; kişisel, yerel ve küresel. Dersin üç amacı vardır: bir tarafta öğrenciler, mevcut bir sistemi keşfetmek için nicel ve nitel veriler elde etmek üzere bir saha çalışması yaparak sorgulamalar yapacaklardır. Eş zamanlı olarak, öğrenciler olayları keşfetmek, örüntü oluşturan ilişkileri bulmak için bu verileri değerlendireceklerdir. Son olarak öğrenciler, sistemik yapıları belirli bir bağlamda açığa çıkarmaya yol açacak toplanan verileri görselleştireceklerdir.
Dersin İçeriği: Ders, tüm dönem çalışmasının farklı bölümlerine odaklanan 4 haftalık üç modüle ayrılmıştır. Yarıyıllar boyunca üç modül, bilgi toplamak ve elde edilen verileri Kadıköy'ün gıdayla ilgili finansal sistemi hakkında bir kitabın tamamlanmasını kolaylaştıracak bir sistemi görselleştirmek için ilişkilendirmek için veri sayfalarının doldurulmasından oluşur. Dönem boyunca öğrencilerin çalışmalarını zenginleştirecek konuları tanıtmak için dersler ve diğer kısa sunumlar yapılacaktır. Kurs, dönem çalışmasını tamamlamak için açık masa eleştiri oturumları ve Pecha Kucha etkinlikleri aracılığıyla yapılandırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Mevcut kentsel koşulları farklı ölçeklerde araştırabilme
2) 2- Bir sistemin bileşenlerini yapılandırabilme
3) 3- Olayları, kalıpları ve sistemik yapıları anlamak
4) 4- Görsel tekniklerle sistemlerin haritalanması
5) 5- Farklı tasarım ölçekleriyle ilgilenmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
2) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
3) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
4) Design Thinking Brief discussion on the Term Work Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
5) Design Thinking Guest Speaker Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
6) Design Thinking Guest Speaker Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
7) Design Thinking Guest Speaker Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
8) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
9) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
10) Design Thinking Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
11) Term Work: System Discovery Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
12) Term Work: Mapping Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
13) Group Work Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
14) Term Work: Final, Data Visualization, Pecha Kucha Event Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students in the studio
Diğer Kaynaklar: İngin, A., & Derviş, P. (2011). Made in Şişhane. İstanbul: Tetra İletişim Hizmetleri Ltd. Şti.
Kim, D. H. (1999). Introduction to systems thinking (Vol. 16). Waltham, MA: Pegasus Communications.
Lee, A. J. (2016). Resilience by design.Chapter 2 Systems Thinking Springer.
Richmond, B., & Peterson, S. (2001). An introduction to systems thinking. High-Performance Systems., Incorporated.
Senge, P. (1990). The 5th discipline. Bantam Doubleday Dell Publishing Group

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 1
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 1
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 1
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 2
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 1
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 2
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 3
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 1
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 1
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 75