Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM043 | ||||
Ders İsmi: | Zehirlenmelere Genel Yaklaşım | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MERVE ARICI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Merve ARICI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Zehirlenme ve toksikoloji e ilgili kavramlar, ksenobiyotiklere maruz kalma, maruziyetin akut ve kronik etkileri ve zehirlenmelere genel yaklaşım hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Zehir biliminin tarihçesi, ilgili tanımlar ve toksik etki mekanizmaları, özel toksik etkiler, akut ve kronik zehirlenmeler, zehirlenmelere genel yaklaşım |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toksikoloji biliminin tarihçesini açıklar. 2) Toksikolojiye ait genel kavramlar ve sınıflandırmaları açıklar. 3) Toksik etki mekanizmaları ve özel toksik etkileri (teratojenite, mutajenite, karsinojenite) açıklar. 4) Karaciğer ve karaciğerde meydana gelmesi muhtemel toksisiteyi açıklar. 5) Çeşitli kimyasal ve diğer bazı ksenobiyotikleri tanımlar ve bunların meydana getirdiği toksik etkileri açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Zehir Bilimine Giriş | - |
2) | Genel Toksikoloji | - |
3) | Toksik Etki Mekanizmaları | - |
4) | Özel Toksik Etkiler | - |
5) | Karaciğer Toksisitesi | - |
6) | Akut Zehirlenmeler ve Temel İlkeler | - |
7) | İlaç Toksisitesi | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Doğal Besin Toksinleri | - |
10) | Pestisitler | - |
11) | Diğer zehirlenmeler | - |
12) | Öğrenci sunumları | - |
13) | Öğrenci Sunumları | - |
14) | Öğrenci Sunumları | - |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesinin Ders Notları/ Lecturer's Notes |
Diğer Kaynaklar: | Vural, N. (2005). Toksikoloji Carson, R. (2021). Silent Spring. Palme Yayınevi. Vahide Savcı (Çev. Editörü)(2012). Zehirlenmeler ve İlaç Aşırı Dozu. Nobel Tıp Kitapevleri (5. Baskı) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |||||||||||||
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |||||||||||||
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |||||||||||||
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |||||||||||||
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |
3) | Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |
4) | İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |
7) | Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |
8) | Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |
9) | Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 28 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 |
Ödevler | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |