Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM042 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık İşletmelerinde Davranış | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Sağlık işletmelerinde görev alacak öğrencilerin kurumsal yapıları dikkate alarak, davranış kuramları çerçevesinde uygun rollerin modellenmesini sağlamaktır . |
Dersin İçeriği: | Sağlık işletmelerinde algılama, atfetme, örgüt içerisinde davranış, birey ve kişilik motivasyon teorileri, örgüt kültürü ve örgüt iklimi, iletişim, örgüt içerisinde stres yönetimi, iletişimde informal ilişkiler, örgütsel vatandaşlık, sinizm, zaman yönetimi ve güncel örgütsel yaklaşımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık kurumlarında davranışsal temelleri bilir 2) Algılama ve atfetme, motivasyon teorileri hakkında bilgi sahibi olur 3) Örgüt iklimi ve örgüt kültürünün önemini kavrar 4) İşletme içerisindeki iletişim çeşitlerini ve modellemelerine hakim olur 5) Grup dinamikleri, liderlik, adalet, sinizm ve zaman yönetimi içeriklerinin sağlık işletmelerinde önemini kavrar ve uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
2) | Algılama ve Atfetme Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
3) | İş Ortamındaki İnsanlar Metaforlar | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
4) | Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
5) | Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar-Quiz | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
6) | Örgütte Birey ve Kişilik | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
7) | Motivasyon Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
8) | Quiz 2 | Sunum dosyaları |
9) | Örgüt Kültürü/ Örgüt İklimi | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
10) | Örgütsel Stres | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Ay |
11) | Örgütlerde İnformal iletişim | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
12) | Liderlik Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
13) | Çatışma Yönetimi | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
14) | Genel Konu Tekrarı | Ders Sunum Dosyaları |
15) | Final Sınavı | Ders Sunum Dosyaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
Diğer Kaynaklar: | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 29 |