SHM040 Göz ve Görme Sağlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM040
Ders İsmi: Göz ve Görme Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; görme ile ilgili kavramların tanınması, göz ve görme sağlığı kavramı ve bunu etkileyen durumların tanınması, göz sağlığını etkileyen genetik ve çevresel etkenlerin tanınması ve göz sağlığını koruma konusunda bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği: Görme fonksiyonunun işleyişi, temel göz sağlığı, göz ve görme sağlığının korunması kavramlarının tanınması sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görme kavramını tanır ve görme fonksiyonunun işleyişi konusunda bilgi sahibi olur
2) Göz ve görme sağlığı kavramını tanır
3) Göz ve görme sağlığı ile ilgili alanları tanır
4) Göz ve görme sağlığının korunması ile ilgili bilgi sahibi olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görme kavramına giriş Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
2) Gözün Anatomik, Fizyolojik, Histolojik ve Biyofizik Temelleri Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
3) Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Genetik Faktörler Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
4) Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Çevresel Faktörler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
5) Temel Göz Hastalıklarının Tanınması Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
6) Temel Kırma Kusurları: Miyopi, Hipermetropi, Astigmat ve diğer kırma kusurları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
7) Göz Sağlığı ve Bilgisayar Kullanımı Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
8) Vize Sınavı
9) Göz Sağlığı ve Beslenme Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
10) Gözlükler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
11) Kontakt Lensler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
12) Göz Hastalıklarında Kullanılan Lazer Çeşitleri Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
13) Görme İçin Kullanılan Yardımcı Aletler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
14) Göz ve Görme Sağlığının Korunması Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences.
Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
Diğer Kaynaklar: Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences.
Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 2 3 3 3
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. 1
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 1 1
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 2 3
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 1
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 3
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 3 3 3
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Küçük Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 31