SHM040 Göz ve Görme Sağlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM040
Ders İsmi: Göz ve Görme Sağlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; görme ile ilgili kavramların tanınması, göz ve görme sağlığı kavramı ve bunu etkileyen durumların tanınması, göz sağlığını etkileyen genetik ve çevresel etkenlerin tanınması ve göz sağlığını koruma konusunda bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği: Görme fonksiyonunun işleyişi, temel göz sağlığı, göz ve görme sağlığının korunması kavramlarının tanınması sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görme kavramını tanır ve görme fonksiyonunun işleyişi konusunda bilgi sahibi olur
2) Göz ve görme sağlığı kavramını tanır
3) Göz ve görme sağlığı ile ilgili alanları tanır
4) Göz ve görme sağlığının korunması ile ilgili bilgi sahibi olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görme kavramına giriş Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
2) Gözün Anatomik, Fizyolojik, Histolojik ve Biyofizik Temelleri Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
3) Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Genetik Faktörler Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
4) Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Çevresel Faktörler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
5) Temel Göz Hastalıklarının Tanınması Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
6) Temel Kırma Kusurları: Miyopi, Hipermetropi, Astigmat ve diğer kırma kusurları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
7) Göz Sağlığı ve Bilgisayar Kullanımı Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
8) Vize Sınavı
9) Göz Sağlığı ve Beslenme Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
10) Gözlükler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
11) Kontakt Lensler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
12) Göz Hastalıklarında Kullanılan Lazer Çeşitleri Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
13) Görme İçin Kullanılan Yardımcı Aletler Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
14) Göz ve Görme Sağlığının Korunması Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences.
Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.
Diğer Kaynaklar: Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences.
Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Küçük Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 31