Ameliyathane Hizmetleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM039 | ||||
Ders İsmi: | Genetik Hastalıklar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ORKUN GÜRBÜZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Orkun Gürbüz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencinin insan genetiği ile ilgili kavramları öğrenerek kavraması. Bu genetik yapıda oluşabilecek hatalar sonucunda meydana gelecek hastalıkları ve bunların tanı yöntemlerini öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Dersin tanıtımı, genetik kavramlar, kalıtım, protein sentezi, genetik mutasyon tipleri, herediter ve sporadik genetik mutasyonlar, genetik hastalıkların oluşum mekanizması, genetik hastalıklar ve tanı yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan genetik yapısını kavrar 2) Genetik mutasyonların oluşumu hakkında bilgi sahibi olur 3) Genetik hastalıkları tanır 4) Genetik tanı yöntemlerini ve nasıl yapıldıklarını öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan genetiğine giriş | |
2) | Protein sentezi | |
3) | Kalıtımın Genel Kuralları | |
4) | Genetik çeşitlilik ve Evrim | |
5) | Genetik mutasyonlar ve bozukluklar | |
6) | Herediter ve Sporadik Genetik | |
7) | Genetik hastalıklara giriş | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tek gen hastalıkları | |
10) | Kromozomal Hastalıklar | |
11) | Aile ağacı oluşturma ve değerlendirme | |
12) | Genetik tanı yöntemleri | |
13) | Kanser hastalığına giriş | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları/Lecture notes of the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi ders notları/ notes of the lecturer |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |||||||||||||||
3) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||||
7) Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |||||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. | |
3) | Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. | |
4) | İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. | |
5) | Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. | |
6) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. | |
7) | Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |
8) | Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |