Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM038 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk İstismarı ve İhmal | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil İMERT | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin öncelikli amacı öğrencilerde, istismar ve ihmale uğrayan çocuklar hakkında farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca çocuk istismarı ve ihmalini tanıma, fark etme ve önleme çalışmaları, istismar ve ihmale uğrayan çocuk hakkında bilgi sahibi olabilme, dünyada ve ülkemizde istismar ve ihmalin durumu hakkında bilgi sahibi olabilme, çocuk hakları ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olabilme amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, istismar türleri, ihmal türleri, risk altındaki çocuklar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, istismarın ve ihmalin ülkemizdeki ve dünyadaki durumu, ilgili yasalar ve istismarın önlenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk istismarı ve ihmalinin tanımını bilir. 2) Çocuk istismar türlerini bilir (fiziksel, cinsel ve duygusal istismar) 3) Çocuk ihmal türlerini bilir (fiziksel ihmal, duygusal ihmal, tıbbi ihmal, eğitim ihmali ve sosyal destek ihmali). 4) Çocuk istismar ve ihmalinin Türkiye’de ve Dünyadaki durumunu bilir. 5) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasaları bilir. 6) Çocuk haklarını bilir. 7) Çocuk Hakları Sözleşmesinin içeriğini bilir. 8) Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine yönelik çalışmaları bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Çocuk İstismarı ve İhmali Konusuna Genel Bakış | Ders Notları |
2) | Tarihten Günümüze Çocuk Kavramı ve Çocuk Hakları | Ders Notları |
3) | Çocuk İstismarı ve İhmaline İlişkin Yasalar ve Mücadele | Ders Notları |
4) | Dünyada ve Türkiye’de Çocuk İstismarı ve İhmali | Ders Notları |
5) | Çocuk İstismarı ve Türleri Fiziksel İstismar | Ders Notları |
6) | Fiziksel İstismar | Ders Notları |
7) | Duygusal İstismar | Ders Notları |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Cinsel İstismar | Ders Notları |
10) | Pedofili Olgusu | Ders Notları |
11) | Ensest | Ders Notları |
12) | Çocuk İhmali ve Türleri | Ders Notları |
13) | Çocuk İstismarı ve İhmalinin Çocuk Üzerindeki Etkileri | Ders Notları |
14) | Çocuk İstismarı ve İhmalini Önleme Çalışmaları | Ders Notları |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Polat, O., (2021), Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı, (4. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara. Ulukol. Betül ve Koçtürk Nilüfer (ed.). Çocuk İhmali ve İstismarı Temel Bilgiler. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 56 |