Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6017 | ||||
Ders İsmi: | Moleküler Nörogenetik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Esin Tuna | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders genetik özelliklerin, bireysel farklılıklara etkisini nöron biyolojisi üzerinden anlamayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste nöronün fizyolojik özellikleri ile genetik özelliklerinin etkileşimini ve bilişsel işlevlere etkisi kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nöron anatomisini tanımlar 2) Sinaps yapısı üzerindeki reseptörleri tanır ve işlevlerini bilir 3) Genetik farklılıkların temel mekanizmalarını bilir 4) Biyolojik faaliyetlerin temel mekanizmalarını bilir 5) Genetik faktörlerin davranışa etkisini bilir ve açıklar 6) Bilişsel süreçlerde rol alan genleri tanımlar ve araştırma konusu olabilecek hipotezleri üretebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Sinir Sistemlerinin Evrimi ve Kökenleri | |
3) | Nöron Biyolojisi | |
4) | Reseptörler | |
5) | Nörotransmitterler | |
6) | Genetik çeşitliliğin temelleri | |
7) | Nörogenetik mekanizmalar | |
8) | Sunumlar | |
9) | Epigenetik | |
10) | Davranış Genetiği | |
11) | Nöropatolojilerde Genetik Faktörler | |
12) | Belleğin, Öğrenmenin ve Unutmanın Nörogenetiği | |
13) | Belleğin, Öğrenmenin ve Unutmanın Nörogenetiği | |
14) | Final tartışmaları | |
15) | Final tartışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Neurogenetics: Current Topics in Cellular and Developmental Neurobiology (Learning Materials in Biosciences) - Boris Egger |
Diğer Kaynaklar: | Rosenberg's Molecular and Genetic Basis of Neurological and Psychiatric Disease - Roger N. Rosenberg and Juan M. Pascual |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 194 |