Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6017
Ders İsmi: Moleküler Nörogenetik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Esin Tuna
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders genetik özelliklerin, bireysel farklılıklara etkisini nöron biyolojisi üzerinden anlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste nöronün fizyolojik özellikleri ile genetik özelliklerinin etkileşimini ve bilişsel işlevlere etkisi kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nöron anatomisini tanımlar
2) Sinaps yapısı üzerindeki reseptörleri tanır ve işlevlerini bilir
3) Genetik farklılıkların temel mekanizmalarını bilir
4) Biyolojik faaliyetlerin temel mekanizmalarını bilir
5) Genetik faktörlerin davranışa etkisini bilir ve açıklar
6) Bilişsel süreçlerde rol alan genleri tanımlar ve araştırma konusu olabilecek hipotezleri üretebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Sinir Sistemlerinin Evrimi ve Kökenleri
3) Nöron Biyolojisi
4) Reseptörler
5) Nörotransmitterler
6) Genetik çeşitliliğin temelleri
7) Nörogenetik mekanizmalar
8) Sunumlar
9) Epigenetik
10) Davranış Genetiği
11) Nöropatolojilerde Genetik Faktörler
12) Belleğin, Öğrenmenin ve Unutmanın Nörogenetiği
13) Belleğin, Öğrenmenin ve Unutmanın Nörogenetiği
14) Final tartışmaları
15) Final tartışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neurogenetics: Current Topics in Cellular and Developmental Neurobiology (Learning Materials in Biosciences) - Boris Egger
Diğer Kaynaklar: Rosenberg's Molecular and Genetic Basis of Neurological and Psychiatric Disease - Roger N. Rosenberg and Juan M. Pascual

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 2
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 3
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 3
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Sunum / Seminer 1 30
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 60
Toplam İş Yükü 194