Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6016 | ||||
Ders İsmi: | Nöropatoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi, bilişsel sistemlerde, serebral hemodinami ve motor işlevlerde değişimler, merkezi ve periferik sinir sistemi ve nöromusküler bileşke bozuklukları, şizofreni, duygudurum bozuklukları ve kaygı bozuklukları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir 2) Kaygı bozukukları ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir 3) Kişilik bozuklukları ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Vestibüler, baş dönmesi ve denge | - |
3) | Nöropatik Ağrı, Merkezi Hassasiyet ve Ağrı | - |
4) | Serebrovasküler kaza ve felç sendromları | - |
5) | Travmatik/Edinilmiş Beyin Hasarı | - |
6) | Omurilik yaralanması | - |
7) | Spastisite | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Neoplazmalar | - |
10) | Merkezi Sinir Sisteminin Bulaşıcı Bozuklukları | - |
11) | Multipl Skleroz ve Amyotrofik Lateral Skleroz | - |
12) | Parkinson Hastalığı, Huntington Hastalığı ve Distoni | - |
13) | Alzheimer Hastalığı ve Demans | - |
14) | Konuşma ve Yutma | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | |||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | |||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | |||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 | 3 | 3 | |||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 3 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |