Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6014 | ||||
Ders İsmi: | Sinirbilimde Hayvan Modelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Laboratuvar hayvanlarında deneysel modeller oluşturulması konusunda bilgi ve beceri kazanımı sağlamak |
Dersin İçeriği: | Sterotaksik uygulamalar, kronik stres, anksiyete, depresyon, bağımlılık, Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, otizm modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinirbilim araştırmaları hakkında genel bilgi kazanımı 2) Deneysel araştırmalar konusunda teorik bilgiye sahip olma 3) Laboratuvar hayvanlarının kullanıldığı deneysel modeller oluşturma beceri kazanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Genetiği Değiştirilmiş Fareler | - |
3) | Farede Davranış Test Etme | - |
4) | Psikiyatrik Bozuklukların Fare Modelleri | - |
5) | Otizm Spektrum Bozuklukları Modelleri | - |
6) | Obsesif Kompulsiv Bozukluk Modelleri | - |
7) | Şizofreni Modelleri | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Modelleri | - |
10) | Motor fonksiyon ve egzersiz modelleri | - |
11) | Öğrenme ve hafıza modelleri | - |
12) | Sosyal davranış modelleri | - |
13) | Nörodejeneratif hastalık modelleri | - |
14) | Tartışma | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Handbook of Animal Models in Neurological Disorders Edited by: Colin R. Martin, Vinood B. Patel and Victor R. |
Diğer Kaynaklar: | Handbook of Animal Models in Neurological Disorders Edited by: Colin R. Martin, Vinood B. Patel and Victor R. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 | 2 | 2 | |||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | |||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | |||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | |||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | |||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | |||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 196 |