Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6014
Ders İsmi: Sinirbilimde Hayvan Modelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Laboratuvar hayvanlarında deneysel modeller oluşturulması konusunda bilgi ve beceri kazanımı sağlamak
Dersin İçeriği: Sterotaksik uygulamalar, kronik stres, anksiyete, depresyon, bağımlılık, Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, otizm modelleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinirbilim araştırmaları hakkında genel bilgi kazanımı
2) Deneysel araştırmalar konusunda teorik bilgiye sahip olma
3) Laboratuvar hayvanlarının kullanıldığı deneysel modeller oluşturma beceri kazanma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş -
2) Genetiği Değiştirilmiş Fareler -
3) Farede Davranış Test Etme -
4) Psikiyatrik Bozuklukların Fare Modelleri -
5) Otizm Spektrum Bozuklukları Modelleri -
6) Obsesif Kompulsiv Bozukluk Modelleri -
7) Şizofreni Modelleri -
8) Ara sınav -
9) Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Modelleri -
10) Motor fonksiyon ve egzersiz modelleri -
11) Öğrenme ve hafıza modelleri -
12) Sosyal davranış modelleri -
13) Nörodejeneratif hastalık modelleri -
14) Tartışma -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handbook of Animal Models in Neurological Disorders
Edited by:

Colin R. Martin, Vinood B. Patel and Victor R.
Diğer Kaynaklar: Handbook of Animal Models in Neurological Disorders
Edited by:

Colin R. Martin, Vinood B. Patel and Victor R.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 2 2 2
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3 3 3
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2 2 2
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 1 1 1
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2 2 2
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1 1 1
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2 2 2
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 2
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 60
Toplam İş Yükü 196