Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6011
Ders İsmi: Nörobiyokimya ve Psikofarmakoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyomoleküllerin sentezi, nörotransmisyon için görevleri, reseptör aracılı cevap oluşumu, sinyal iletim sistemleri ve hastalıklar arasında ilişki kurulması ve enerjetik yolakların bilinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Otonom sinir sisteminin çalışma prensiplerini anlayarak, bu sistem üzerine etkili ilaçlar hakkında temel bilgilerileri kavrayabilir
2) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların etki mekanizmasını anlatabilir
3) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların farmakokinetik açıdan önemli noktaları açıklayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş -
2) Farmakokinetik -
3) Nöron, Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler -
4) Farmakodinamik -
5) Kokain, Amfetaminler ve Diğer Psikostimülanlar; Psikedelik İlaçlar -
6) Kafein, Nikotin ve Esrar -
7) Opioid Analjezikler -
8) Ara sınav -
9) Antidepresan İlaçlar -
10) Anksiyolitikler, Sedatif Hipnotikler, Anestezikler ve Antikonvülzanlar -
11) Bipolar Bozukluk tedavisinde kullanılan ilaçlar -
12) Çocuk ve Ergen Psikofarmakolojisi -
13) Geriatrik Psikofarmakoloji -
14) Tartışma -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts
Diğer Kaynaklar: Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 2 2
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 2 1
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 3 2
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 1 3
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 3
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 2
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme 2
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 3
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Sunum / Seminer 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 0 14 28
Ara Sınavlar 1 0 14 14
Final 1 0 36 36
Toplam İş Yükü 163